Şi noi ce mai…vizionăm? (II)

Spuneam în postul anterior că lista nu e completă, aşa că, poftiţi completările🙂

Generaţia contra – este o emisiune-dezbatere, cu discuţii pe teme de interes pentru adolescenţi şi nu numai, cel puţin la fel de interesantă (dacă nu mai interesantă) ca Liber pe contrasens. Ce e foarte interesant la ea este că se joacă aici piese scurte de teatru-forum. Ce este teatru-forum? Este o formă relativ nouă de teatru, un instrument de intervenţie socială; în piesele de teatru-forum este prezentată o situaţie de opresiune, pe care spectatorii au puterea să o schimbe prin intervenţia lor în piesă. Dacă vă interesează, puteţi afla mai multe de aici. Deci, da pentru Generaţia contra. (miercuri, 17.00, TVR1)

Dansez pentru tineemisiunea asta este superultramegacontroversată cred. Nu ştiu alţii cum sunt, ca să cităm din clasici, dar eu mă mai uit la ea când este, pentru nimic altceva decât pentru dans! Mie îmi place dansul la nebunie: şi să dansez, dar şi să-i văd pe alţii dansând. O să-mi pară rău (scuzaţi cacofonia!) toată viaţa că din diferite considerente nu aş fi putut niciodată să fac dans de performanţă, pentru că aş fi adorat chestia asta. Aşadar, mă uit cu plăcere la fiecare moment frumos din emisiunea aia. Nu mă ataşez de poveşti, indiferent de cât de triste/emoţionante sunt, nu pentru că sunt insensibilă, ci pentru că nu am timp de pierdut. Dar îmi place să văd tango-uri pasionale, valsuri elegante, momente energice de samba, twist, swing sau rock’n’roll sau hore şi sârbe neaoşe. Aaa, pot să spun că nu-mi place de Iulia Vântur? Pot. Nu-mi place de Iulia Vântur. Nu mă-ntrebaţi de ce, că nu ştiu.

România, te iubesc!emisiunea asta îmi place maxim, cum s-ar zice! Este un magazin cultural în care sunt prezentate aspecte mai mult sau mai puţin frumoase ale ţării noastre şi ale vieţii în patria-mamă. De la situaţia critică din spitalele din România, la gustul umami – cel care predomină în industria alimentară; de la modul în care am lăsat în paragină coloşii industriali şi staţiunile balneare, până la succesul Daciei peste hotare, de la profesia de şomer a absolvenţilor de facultate, până la modul de a se îmbrăca al românilor. Mi se pare prea puţin timpul alocat acestei emisiuni pentru că eu aş urmări-o cel puţin două ore, dar asta e! Nota 10!🙂 (duminică, 18.00, ProTV)

How it’s made – nu cred că mai are nevoie de cine-ştie-ce prezentare, pentru că e destul de cunoscută. E emisiunea aia în care afli cum se fabrică, printre altele,  proiectoarele IMAX, cutiile negre, undiţele de bambus, crenvurştii, binecunoscutele doughnuts sau bomboanele de ciocolată asortate. De când am văzut cum se fac crenvurştii nu am mai mâncat aşa ceva decât o dată, într-o situaţie de maximă urgenţă. Dacă interesează pe cineva. (Discovery Channel, nu ştiu programul exact, are şi multe reluări.)

Mythbusterso emisiune la fel de interesantă, în care Adam şi Jamie, gazdele, încearcă să afle dacă şi cât adevăr este în miturile care circulă cu privire la tot felul de lucruri. Unele sunt confirmed, altele – busted! Merită! (aceeaşi poveste).

Acum: emisiuni demne de vizionat ar mai fi la televizor, problema e că nu e timp pentru toate, aşa că trebuie să le selectăm. Cum le selectez eu? În funcţie de cât timp am, de dispoziţie, de specificul emisiunii şi de ce pot afla din ele. Aşadar, uite nişte emisiuni care sunt bune, dar pentru care eu nu am fie timp, fie dispoziţie, fie pur şi simplu prefer să citesc decât să-mi stric ochii la TV: Teleenciclopedia (mult timp, când eram mică, nu făceam diferenţa între ea şi Telecinemateca), Profesioniştii, Garantat 100% (să mă laud că l-am cunoscut pe Cătălin Ştefănescu personal?), 50 de minute cu Pleşu şi Liiceanu şi probabil că mai sunt dar nu-mi mai vin în minte. Mai spuneţi şi voi!🙂

La final, trebuie să spun ceva ce-mi stă pe suflet de mult timp. De fapt, e o rugăminte fierbinte a mea: cei care aveţi (sunt mulţi care au, vă spun! inclusiv colegi de-ai mei!) timp de pierdut la emisiuni precum Acces Direct, Drept la Ţintă, Happy Hour (că tot pe acolo se-nvârte), Noră pentru mama, Te vreau lângă mine, Să te prezint părinţilor, Fata lui tata, Poveştiri de noapte sau altele de acest gen, daţi-mi-l mie!! Nu-l mai cheltuiţi aiurea. Au nu ştiţi că timpul e singura resursă irecuperabilă?🙂

Cheers!

10 thoughts on “Şi noi ce mai…vizionăm? (II)

  1. :)) din pacate, am vazut ca nu mai este “Romania, te iubesc!”. Probabil sunt in constructie. Ca tipa de face reportajele imi doresc sa ajung.8->
    Si mie imi place “Profesionistii”.A fost si M.Cartarescu la o editie si a vorbit asa frumos.
    Dar tu Opraj nu ai vazut?

  2. @Dana – da, da, îmi place “Doamne de poveste”. Abia aştept duminică, e partea a doua din “Veronica Micle – Mihai Eminescu”🙂

    @Iulia – să ştii că înţeleg de prima dată :))) O să mă uit o dată, mă, să nu mă mai bombardaţi cu atâtea “vaaai, ce tare e!”, să văd cu ce se mănâncă!🙂
    Cum să nu mai fie “România, te iubesc!” ? E şi în programul de duminică😕
    Măi, eu nu mai am Euforia, nu ştiu care e faza, deci nu am mai văzut Oprah de muuuult🙂

  3. Bună Ioana, mulţumesc de adăugarea în blogroll. Te-am adăugat şi eu. Sunt curioasă ce părere ai despre Isabel Allende, eu i-am citit Ines a sufletului meu dar mi-am mai cumpărat o carte de-a ei şi una am primit-o cadou. Abia aştept să le citesc şi pe celelalte, are un stil foarte frumos de a scrie. Să scrii despre Eva Luna, sper să merite citită. Te pup!

    • Bună Anca, îţi mulţumesc şi eu! Am citit abia o treime din “Eva Luna” şi m-a captivat stilul lui Isabel Allende. Abia aştept să o termin, deşi o să mai dureze ceva, dintr-un motiv pe care o să-l dezvălui la final, când o să şi scriu despre ea. Am văzut că i-ai dat o notă mare lui “Ines…”, aşa că o să o pun şi eu pe listă. Te pup!

  4. Eu recunosc ca nu ma uit la TV decat cu forta si atunci ma uit cu prietenul meu care nu se poate dezlipi de Discovery. Prefer sfantul vplay si cartile😀.
    Motivele pentru care am renuntat sa ma uit – la my ex-ex-job se discuta non stop despre emisiuni gen “Nora pt mama” si hotarat sa ma distantez de tot, eram mai putin bagata in seama si chestionata daca nu stiam nimic pe subiect. In plus, am observat dupa cateva luni bune ca mi s-a stricat tv-ul din camera pt. ca il foloseam doar ca fundal sonor si m-am descotorosit de el fara sa ii caut inlocuitor.

    • Te înţeleg atunci; e ciudat să ajungi să fii “marginalizat” pentru că nu te uiţi la porcării, dar, deh, fiecare cu propriul sistem de valori🙂
      Bine, nici eu nu mă uit constant la tot ceea ce am scris, ar însemna să fiu numai la TV😀, dar mi se pare că, dacă e să ne uităm totuşi la TV, astea ar fi nişte alegeri mai inspirate.

      Cât despre cărţi: sunt cu siguranţă muuuult în faţa TV-ului🙂

Leave a Reply

