Pastile împotriva durerii altora

Vorbeam zilele trecute cu o prietenă şi îmi spunea că unul din lucrurile care îi plac la mine este muzica pe care o ascult şi se bucură că mereu când mă vizitează descoperă o melodie nouă. Normal că m-am bucurat, mai ales că îmi place să împart cu alţii lucrurile drăguţe pe care le ştiu. Ei bine, în ziua respectivă i-am recomandat câteva melodii ale lui Alejandro Sanz. Da, da, tipul care a cântat “La Tortura” cu Shakira. De când am început să răsfoiesc Youtube-ul căutându-l, m-am îndrăgostit atât de vocea, cât şi de accentul lui, care îl trădează şi n-ai cum să nu-ţi dai seama că e spaniol get-beget. Personal, prefer accentul lor, în detrimentul sudamericanilor. Dac ar fi să recomand câteva melodii, aş spune: A la primera persona, Amiga mía, Te lo agradezcó, pero no, Cuando nadie me ve, Una noche.

Am ajuns, din aproape în aproape, pe site-ul lui şi acolo am dat peste un filmuleţ interesant, în care el făcea reclamă unor pastile neobişnuite, pe numele lor: Pastillas contra el dolor ajeno, în traducere: Pastile împotriva durerii altora. Despre ce e vorba? Este o iniţiativă a Medicos sin fronteras (Medici fără frontiere) pentru a trata oamenii bolnavi uitaţi de lume, pentru că în fiecare zi, în zone mai puţin privilegiate de pe planetă, mor oameni din cauza unor boli care se pot vindeca. Aşadar, acestea sunt nişte pastile pe care le consumă oamenii sănătoşi, dar care îi vindecă pe cei bolnavi şi mai puţin ajutaţi de soartă.

Ce sunt ele mai exact?  Sunt 6 pastile mentolate, simple pastile-caramele, care au preţul unic de 1 Euro (vorbesc despre Spania) şi care asigură, prin banii strânşi din comercializarea lor, banii necesari pentru diagnosticarea şi tratamentul oamenilor bolnavi, din zone defavorizate. De ce fix 6 pastile? Pentru că în fiecare zi mor în lume 8000 de oameni din cauza unor boli care, în majoritatea cazurilor, sunt curabile, boli precum: Kala-Azar, Chagas, boala somnului, tuberculoză, malarie sau SIDA infantilă, şase dintre bolile considerate “uitate” de OMS.

Pe mine personal mă bucură iniţiativa asta, mi se pare mai mult decât necesară şi îmi pare rău că nu există Medici fără frontiere în România. E trist şi nedrept că în lumea “întâi” oamenii nu ştiu ce să mai inventeze, iar cei din lumea a treia nu au acces nici măcar la un tratament care să îi ţină în viaţă. Mi-ar plăcea să se întâmple şi la noi ceva asemănător, eu aş cumpăra pastilele şi sper că proiectul o să aibă succes măcar în Spania.  În cazul în care doriţi să aflaţi mai multe, puteţi să consultaţi:

Medicos sin fronteras – Pastillas contra el dolor ajeno

Patillas contra el dolor ajeno – ¿Qué son? (Eu nu am reuşit să găsesc informaţii în engleză pentru proiectul ăsta, îmi pare rău.)

Doctors without borders – site-ul MSF – SUA

Pentru că nimeni nu merită să fie bolnav!

5 thoughts on “Pastile împotriva durerii altora

  1. chiar nu stiam de chestia asta. imi place ca scrii mai des si mai ales despre lucruri foarte interesante.🙂 si iti recomand un site http://www.siblondelegandesc.ro nu ca as avea ceva cu blondele, dar site-ul asta este foarte tare, iar tu esti blonda :* si mai ales..GANDESTI!

  2. @Iulia – >:D<
    @Clove – mă bucur😀 şi mie îmi place că scriu mai des. Ştiu blogul, îl citesc mereu, deşi nu apare în blogroll. Şi mulţumesc :*

  3. Foarte fain articolul, Missie … nu am ce să zic.🙂 Sunt atâtea lucruri de care lumea ”uită” sau pe care le ignoră, că mi-e silă.

Leave a Reply

