Şi cu asta am spus totul

Hai să vă zic ce mă enervează pe mine, printre multe alte chestii, desigur. Mă enervează când oamenii se definesc printr-o zodie. Să ne înţelegem: e una să zici că  ai anumite trăsături specifice zodiei, că asta şi eu o mai fac, dar e cu totul altceva să spui că doar prin faptul că eşti născut/-ă sub un anumit semn , automat eşti aşa şi pe dincolo şi punct. Hai să fim serioşi, asta ar însemna că suntem la fel cu încă vreo câteva milioane de oameni din lume, că doar tot atunci au aterizat şi ei pe Terra.

Mă uit la horoscop când îl prind, nu schimb canalul într-o încercare metaforică de a arunca cu apă sfinţită. Dar dacă îmi zice Neti de dimineaţă că azi primesc bani sau îmi merge prost sau altceva, nu înseamnă că o cred si că-mi trăiesc ziua cu gândul la ce mi-a zis. Şi hai să vă zic ceva: vineri mi-a zis că primesc bani şi, ghiciţi ce!, nu am primit alocaţia. Poate că alţi lei au avut încasări totuşi, dar nu merge la toţi, ce să faci?! Deci nu cred că zodia ne defineşte ca oameni, ar fi o lume tristă şi fiecare din cei mai mult de 7 miliarde de oameni s-ar încadra într-una din cele 12  categorii, care mai nou se vor vrea 13, cică. Creepy!

Ce anume m-a făcut să scriu despre asta? Citeam nişte bloguri şi cum eu obişnuiesc să răsfoiesc rubricile about/despre/cine sunt, pentru că îmi place măcar să am idee despre cine se află în spatele rândurilor, am dat de o chestie care suna cam aşa: “Sunt (introduceţi zodia aici). Şi cu asta am spus totul.” S-o crezi tu!! Unu la mână: nu, dacă eşti (introduceţi zodia aici), nu înseamnă că eşti neapărat impulsiv, calm, egoist, altruist, înţelegător, strict, mofturos, capricios, drăguţ, prietenos, (ne)comunicativ, maleabil ş.a. Şi nu pentru că spun eu, ci pentru că e mai mult decât logic: e imposibil să fii croit perfect după tiparul zodiei tale, serios acum. Şi dacă în lumea asta chiar există cineva care îndeplineşte această condiţie, apoi eu il/o compătimesc sincer, dar, cum ziceam, nu cred.

Doi la mână: dacă eu citesc blogul tău, vreau să aflu mai multe despre tine, iar tu ai o pagină cu “despre”, deci vrei să-mi spui mai multe, nu-mi scrie un text de genul: Sunt (introduceţi zodia aici). Şi cu asta am spus totul. Da, poate că pentru unii e evident (deşi mi-e greu să cred că există cineva care învaţă toate trăsăturile zodiilor ca să le ştie…la nevoie), dar  pentru mine, o ignorantă care îşi doreşte să te citească, nu este. Deci mie nu mi-ai spus totul cu asta. De fapt, nu mi-ai spus nimic mai mult decât că eşti născut/-ă într-o anumită perioadă a anului şi eventual o caracteristică de care am auzit fugitiv. Iar dacă ai ghinionul să împarţi zodia cu vreo persoană “dragă” mie, e cu atât mai frumos.

Deci dacă mă întrebaţi pe mine: nu, nu-mi place să aud/citesc astfel de descrieri, de autocaracterizări. Acum, poate că-s eu mai ciudată şi că pentru mulţi e evident, că lor chiar le spune totul o asemenea frază şi atunci ar trebui să-mi scot pălăria. Dar asta ar însemna să accept că am greşit, pe când eu sunt leu şi cică-s mândră. Şi cu asta am spus totul🙂

Sursa foto.

One thought on “Şi cu asta am spus totul

  1. Eu nu ştiu de ce aveam impresia că ai terminat liceul… Când ai scris însă de alocaţie mi-am dat seama că m-am înşelat.
    P.S. Scrie-mi te rog un mesaj pe Facebook sau pe formularul de contact de la mine de pe blog adresa ta. Vreau să-ţi trimit o carte. Te pup!

Leave a Reply

