Lucruri simple

Nu mi-s deloc în apele mele astăzi şi cu un articol mai pretenţios aş risca să fiu supermegabanală şi plictisitoare, aşa că o să fiu super scurtă. Mie îmi place Eminescu. Îmi place şi romantismul în general, ca şi curent literar adică, dar pentru Eminescu am eu o aplecare destul de mare şi-l citesc cu plăcere când am ocazia. Nu mă justific niciodată în faţa celor care-l consideră “depăşit” (că ştiu şi de ăştia) şi nici nu vin cu vreo pledoarie, pentru că mi se par inutile discuţiile de genul: “Eminescu geniul vs. Eminescu banalul”, la fel cum nici nu mă refer la el ca la “luceafărul poeziei româneşti”, că nu-mi plac siropurile astea. Pur şi simplu îmi place şi îl admir şi îl citesc şi gata.

Am citit azi un fragment din “Eminescu – Omul”, a lui Ioan Slavici şi plănuiesc să citesc integral când o să am timpul şi ocazia. M-a surprins plăcut Eminescu omul, aşa cum îl prezenta Slavici şi am vrut neapărat să notez cuvintele astea care-i aparţin poetului, pentru că mi se par foarte adevărate şi foarte valide şi chiar mă regăsesc în ele:

Nenorocirea cea mare a vieţii e – zicea el – să fii mărginit, să nu vezi cu ochii tăi, să ştii puţine, să înţelegi rău, să judeci strâmb, să umbli orbecăind prin o lume pentru tine pustie şi să fii nevoit a căuta afară din tine compensaţiuni pentru munca grea a vieţuirii.

Atât pentru astăzi🙂 Cheers!

3 thoughts on “Lucruri simple

  1. Mie nu-mi place Eminescu atât de mult, ( chiar nu mă omor ) dar vorbele lui Slavici – ale lui Eminescu, indirect – sunt foarte adevărate.🙂 Cheers, superscurto !

Leave a Reply

