Febră

Oricine a avut măcar un examen în viaţă ştie că atunci când trebuie să te apuci de învăţat se ivesc câteva zeci de lucruri urgente. E ceva inexplicabil, se pare că tot Universul conspiră şi aşa se face că în loc să deschizi caietele/cursurile, trebuie neapărat să faci curat pe birou. Şi în birou. Şi să schimbi aşternuturile. Asta după ce duci gunoiul, evident. Şi cum i se întâmplă oricărei fiinţe umane, cu consum de energie şi sistem digestiv, te apucă foamea după toate activităţile casnice. Şi îţi pregăteşti masa, mănânci şi te aşezi frumos să înveţi: “Acum gata, acum chiar da!”. Ei bine, şi aici apare problema roşiilor. A lipsei lor, mai exact. Cum poţi să înveţi dacă n-ai roşii?! Şi tot farmecul romanelor interbelice ş.a.m.d. se dizolvă brusc, vraja se rupe şi nu mai are niciun rost să începi a învăţa astăzi, la juma’tea zilei. Începem de mâine!

Aşa mă lupt şi eu cu astfel de simţăminte de vreo câteva zile, dar, din fericire, am reuşit să mă mobilizez şi să-mi înfrâng instinctele primare de a da foc materialelor de studiu. Aşadar, de ieri învăţ şi mai cu spor şi caut noi metode de a face învăţatul cât mai schematic şi mai simplu, fiind în acelaşi timp eficient. Desigur, nu-mi prea iese, că nu există minuni atât de mari încât toate porcăriile pe care le avem de învăţat să se contracte subit. Dar eu depun eforturi şi ştiu că peste două săptămâni totul o să fie much pinker. Să sperăm.

Totuşi, indiferent de cât de mult spor avem sau nu, oamenii mai au nevoie şi de pauze; dacă nu ştiaţi, informaţia nu se consolidează când o înveţi, ci după, în pauză.  Şi pe lângă toate chestiile interesante pe care le-aş putea face , eu am ales ieri să “consum” o pauză pe site-ul Ministerului Educaţiei, să mă mai uit la modelele subiectelor de bac. Am avut un şoc, a trebuit practic să mă culeg de pe tastatură când m-am convins încă o dată ce mare porcărie e bacul. No offence pentru cei de la uman, dar hai să fim serioşi, să iei 80 de sutimi pentru că ai găsit cuvintele”Mihai Viteazul” în primul text şi pentru că ţi-ai dat seama că numele Moldovei şi al Ţării Româneşti apar în ambele texte? Păi pentru 80 de sutimi eu trebuie să rezolv o inecuaţie de gradul al II-lea (50 de sutimi) şi să ştiu să scriu şi ecuaţia unei drepte care trece prin două puncte (tot 50 de sutimi, dar să presupunem că greşesc la calcule, ceea ce e imposibil când trebuie să găseşti cuvinte în text). Asta ca să nu-i mai aduc în discuţie pe cei care dau M1 şi pentru care lucrurile sunt şi mai “roz”, au chiar şi picăţele.

Şi acum că v-am mărturisit această frustrare a mea, precum şi părerea mea subtilă despre sistemul nostru de învăţământ care e de-a dreptul de căcat tâmpit, nu mai trag aiurea de timp, am plecat să încerc să învăţ🙂

Weekend plăcut!

Sursa foto.

11 thoughts on “Febră

  1. Şi eu stau foaaarte prost cu programul de “studiu”. Exact când nu trebuie, mă apucă somnul, îmi vine cheful de plimbări, de gătit… E tare ciudată “atmosfera de examen” din casa mea. Cât despre sistemul de notare la BAC : I honestly don’t give a sh*t. Nu a fost la fel dintotdeauna? Uman = note uriaşe (mai pe drept, mai pe nedrept…asta este).

  2. Partea bună e că există un revers al medalie, când o să fie mega urgent să faci curat, o să preferi să citești sau să înveți ceva :)).

  3. @Rox – bine ai venit! E reconfortant să ştii că nu eşti singurul/singura care are astfel de probleme, mă simt deja mai bine🙂 Cât despre notare, de când au scos admiterea la ASE, I actually give more than a sh*t, mă enervează că or să intre unii care n-au nici în clin, nici în mânecă. Spor şi baftă! (P.S. Roxana Dobre?)

    @Laura – te simţi mai bine acum, înţeleg🙂

    @Oana – să ştii că atunci când vine vorba de curăţenie generală (în rest nu prea), tare îmi vine pofta de învăţat, de citit nu mai zic😛

    • Uitându-mă la poză mi-am dat seama că te ştiu de undeva, mai exact de la olimpiadele de mate pe care le frecventam amândouă în generală😀 Mersi!

      • Într-adevăr, ai o memorie foarte bună (oricum nu mă îndoiam de asta). Mi-ar plăcea să vorbim mai multe, dar aici cred că devine deja off-topic😀

  4. Retrăiesc, prin tine, drama mea de anul trecut. :)) Și da, eu am dat M1. Într-adevăr, bacul este oribil și ar trebui spânzurat !

    • Nuuu, nu retrăi, e urât, viaţa e frumoasă de acolo de unde stai tu! Mulţumesc însă pentru solidaritate😛
      Îl spânzur eu după ce termin, numa’ să treacăăăăă.

Leave a Reply

