Viitorul NU sună bine

Lumea ne zice nouă, ăştia de dăm bacul, că suntem viitorul ţării şi alte baliverne de genul ăsta. Om fi, nu zic nu, dar mai “viitor” decât noi sunt cei care vin din urmă, în speţă cei de clasa a VIII-a, care sunt şi ei în focurile examenelor zilele astea.

Să vorbesc prea mult nu vreau, multă lume ştie ce cred eu despre generalizări: nu-mi prea plac. Bacul este o porcărie, dar asta nu înseamnă că nu există şi copii deştepţi, pregătiţi şi care chiar vor să muncească şi să realizeze ceva. Valabil şi pentru cei de a VIII-a: se prea poate ca generaţiile să fie din ce în ce mai slabe (ceea ce, by the way, nu e doar vina lor, ci şi a sistemului), dar sunt cu siguranţă şi copii ambiţioşi, care vor să şi înveţe ceva, nu doar să piardă timpul şi banii părinţilor aiurea.

Cu toate astea, nu mă pot abţine: trebuie neapărat să vă dau câteva exemple despre cât de bine pregătiţi sunt unii dintre viitorii liceeni. Mai jos aveţi câteva dintre comentariile lăsate de ei sub efectul celor două ore în care au rezolvat subiectele la română de ieri. Şi că veni vorba, dificultatea subiectelor a fost undeva la 3 sau 4 pe o scară de la 1 la 10, părerea mea, dar deja intru în chestii prea sensibile. Sunt sigură că şi după examenele noastre o să găsesc comentarii la fel de corect scrise,  cu întrebări la fel de stupide sau nefondate, aşa că nu subliniez superioritatea noastră faţă de ei. Să purcedem, zic.

N-am mai avut probleme cu ortogramele şi cratimele dintr-a IV-a. Just saying. Anyway, un tâmpit cine a inventat punctuaţia, la ce ne trebuie?!

Unul din subiectele problematice a fost să explice rolul virgulei aici: “-Bună seara, bunică dragă! îi zise apoi.”. Fiţi, vă rog, indulgenţi.

Cine ştia că propoziţiile au caz, mânuţa sus! Eu n-am învăţat asta la şcoală, hmm. Anyway, a fost pe aproape.

Siiiigur, că doar asta nu era evident, doar nu-i interesa partea care ţine de gramatică.

Încep să mă îndoiesc că au terminat opt clase, pe cuvânt!

Neah, incidenta mai la dreapta, după semnul exclamării. Bad luck.

Păi serios acum, cum dracu’ şi-au permis să le dea aşa ceva? Cazul vocativ se face abia în ultimul an de facultate, doar nu se face la gramatica din generală! D’oh. Acceptabile? O secundă, să râd.

Sigur, sigur, că tu îi zici bunicii tale: “Bună seara,…..(pauză)….bunică dragă!”. Dacă stai cinci minute să-i zici numai atât….

Plâng. Deci seara este o bunică. Funny.

A venit cineva să facă lumină, în sfârşit! Mai terminaţi cu vocativul, e expirat deja!

Vocaţionaaaal? Ohhh. E frumos când folosim cuvinte doar pentru că sună bine.

Şi mai sunt multe astfel de comentarii. Se încurajează reciproc, ba unii contestă baremul, pe sistemul “şi eu am considerat că e apoziţie, dar cretinii ăia de au făcut baremul spune altceva”. Cel mai mult mi-a plăcut însă fata asta, a cărei speranţă moare ultima.

Adică ea ştie că e o prostie, dar chiar să nu-i dea nimic? Măcar din milă sau aşa…

Să vă mai spun că subiectul III nu mai există şi că după ce au citit un fragment de text trebuie să menţioneze autorul textului şi titlul lucrării din care a fost extras? (trebuie să mai menţionez că, aşa cum e normal, astea sunt scrie în paranteză, în partea dreaptă, sub text?). Să vă mai spun că le-au cerut două moduri de expunere şi, deşi juma’ de text e plin de linii de dialog, ei au scris “naraţiunea şi descrierea”? Sau să vă spun mai bine că după ce îi pun să citească asta: Ei au dimensiuni ce variază de la un micron şi chiar sub un micron, până la 10 kilometri. ” îi întreabă ce dimensiuni pot avea meteoriţii?

Concluzie: ţara ne vrea proşti! Baftă, copii, la mate. Abia aştept să văd cum 7+3*0=0. (băi, dacă sunteţi a VIII-a şi ajungeţi aici, eram ironică, nu fac 0! )

Cheers!

8 thoughts on “Viitorul NU sună bine

  1. Ştii ce e şi mai trist? Că şi după 12 ani de şcoală, unii tot aşa scriu. Adică, noh, hai că asta cu vocativul ar fi ceva mai acceptabil, dar unii de vârsta noastră fac greşeli şi mai mari. Şi totuşi, în acelaşi timp, interpreteză texte literare. Mi se pare trist. Şi nu zic că eu nu fac, că fac şi eu, dar nici aşa grav. Of, mă enervează rău sistemul ăsta!!!!

  2. Aceeasi reactie am avut-o si eu. M-am dus ieri la scoala pe la 10:30 ca fratele lui Vlad dadea si el capacitatea asta minune si eu aveam minunata engleza. Mda. Am ramas perplexa cand am vazut ca le cere sa spuna care e titlul operei din care e extras fragmentul. Si dimensiunile a nu stiu ce. adica esti atat de idiot incat nu stii sa dai copy-paste? Si nu stiu sigur de subiectul III, nu am fost atenta la numerotare, dar le-a dat basmul… la demonstratie. Oricum, reactia celor din Carabella a fost monumentala. Gen “johnny, la gente esta muy loca!” :)) Si-au batut joc de ei. Da, frate [da, asta e vocativ :))], subiecte grele sa se mai cearna tara asta de analfabeti. Nu pot sa uit ca am invatat nu-stiu-cate comentarii pe de rost si mai aveam si la prima vedere. Si acum iei capacitatea ca dai copy-paste. Profund dezamagita!

  3. Vai, Missie … horror. Chiar intrasem să-ți zic baftă la bac, că nu mai știu nici eu datele exacte, dar …. vai, vai !!! Tembelizarea națiunii, asta e. Ce să mai … Nu prea am înțeles, totuși, faza cu subiectul III … n-ați mai avut de făcut un comentariu de-ăla lung și filozofic, plin cu neologisme și exprimări pompoase despre una din operele alea obligatorii ?

  4. @Iulia – da, e trist că şi colegi de-ai noştri de suferinţă, viitori bacalaureaţi scriu aşa şi dau vina pe grabă, noroc cu noi să salvăm imaginea : ))) Cât despre vocativ, zi-mi că-s rea, dar nu găsesc nimic acceptabil. Ce naiba, să te apuci să fabulezi că “bună ziua” e interjecţie sau să nu ştii ce e aia o apoziţie? Sau chiar să nu faci diferenţa între cuvinte şi propoziţii? Nu, eu sunt rea : ))

    @Claudia – da, ai dreptate, am realizat după că au avut text la prima vedere, dar oricum nu sunt scuzaţi, impresia generală e tot de haos; materie şi subiecte de tot râsul. La fel a fost şi la mate, din ce am văzut eu.

    @Oana – m-am revoltat şi eu, dar mi-am amintit de articolul anterior, în care ziceam că şi absolvenţilor de liceu li se dau, la istorie, 80 de sutimi pe aproape aceeaşi chestie, un copy-paste din text.

    @Misce – mulţumesc anticipat. Noi încă n-am dat, luni începem, ăsta e subiectul de la a VIII-a şi au avut de demonstrat că e dintr-un basm fragmentul citat. Un fel de cum am avut şi noi (adică generaţia noastră, nu a voastră) acum patru ani, nu le-a mai dat din comentarii. Nici nu ştiu dacă le mai au de învăţat. Cât despre noi, noi avem încă operele şi autorii canonici şi sper sincer să ne dea din ăia dacă tot ne-am chinuit cu ei, nu să ne facă vreo surpriză tembelă. “Scuipăm” ce am învăţat, după care uităm tot şi mergem să ne bronzăm : )))

Leave a Reply

