Cum am învăţat să înot (I)

De când aştept eu vara asta. Primul lucru de-a dreptul eroic pe care îl fac în acest minunat anotimp este că învăţ să înot. Da, nu ştiu încă să mă descurc într-o masă de apă dacă nu e vorba de cada mea din baie, dar am făcut primul pas şi mă simt bine.😀 Azi am avut prima oră, a fost mai bine decât mă gândeam, nu prea ştiu ce gust are apa din bazin, ceea ce e bine, dar tot mi se pare că multitaskingul e un chin. Mă explic curând.

Aşadar, dacă peste ceva timp (puţin) o să mă vedeţi făcând scuba şi înotând alternativ în toate stilurile existente plus unul inventat de mine, să nu vă miraţi. Momentan încerc să mă obişnuiesc cu lipsa controlului complet pe care o presupune “dezlipirea” de sol şi plutirea efectivă. E cam greu, dar cu răbdarea treci şi marea, darămite un bazin semiolimpic cum e cel din Târgovişte. Unul din puţinele lucruri bune care s-au întâmplat în ultimii ani în oraşul ăsta al nostru.

Pe scurt: la bazin e frumos, e curat, în timpul orelor de curs au acces doar cursanţii, nu şi Flipper-ii (dada, ca delfinul copilăriei, ăia care fac tumbe adică) şi eu am reuşit să nu mă-nec😀 Cu ajutoare colorate (plutitoare), ca şi ăi mici, dar ca şi doamna de 35 de ani care învăţa pe culoarul alăturat, am reuşit să dau câteva ture bune, iar fără ajutoare – pluta  şi două ture singurică de tot pe spate. (Invers e mai greu, cred că mă trage burta😛 ). Eu zic că e bine, mai ales că acum ceva timp aveam oroare de astfel de evenimente în viaţa mea, iar acum abia aştept ora următoare.

Să vă zic cum e cu multitaskingul: cât timp ai ceva plutitor în faţă, ai de lucru doar la datul din picioare. Dar când trebuie să şi vâsleşti se îngroaşă gluma. Chiar dacă tot nu eşti singur-singurel, tu tot trebuie să faci mult prea multe lucruri în acelaşi timp. Bine, eu adică. Eu încerc să nu uit să dau din picioare atunci când dau din mâini, cred că îmi trebuie o mascotă să ţipe tot timpul ca să nu uit, pentru că apoi mă trezesc cu întrebări de genul: “Era bine, de ce te-ai oprit?”. Nu ştiu de ce m-am oprit, pur şi simplu nu pot să le fac pe amândouă în acelaşi timp. Eu cred că o să ating culmea înotului: cu o mână să înoţi şi cu cealaltă să dai din picioare. Aia-s eu!😛

Asta a fost pentru azi, mi-e un somn de mor deja, aşa că probabil revin mâine cu partea a II-a fiindcă, da, urmează ora a doua.

Vă pup cu clor pe buze!😛

 

6 thoughts on “Cum am învăţat să înot (I)

  1. :))))) Vezi, vezi, ți-am spus eu … nici eu nu știu să înot!!!
    N-am bani să mă duc chiar acum la înot, dar sper sfârșitul lui August sper s-o fac, că avem bazin și la facultate, pe GRATIS și mi-e ciudă că nu mă duc. Mi-e rușine efectiv că nu știu să înot, mă simt penibil. Problema mea nu e ”2 lucruri în același timp”, ci ținutul respirației … nu pot să-mi țin respirația. Multă lume îmi zice că fâs, nu trebuie, dar am văzut tehnici de înot care necesită asta, și eu nu pot să fac, pentru că îmi intră apă în nas și mă debusolează total. Culmea înotului la mine e că înot cu o singură mână, cu cealaltă mă țin de nas. =)))))

  2. Join the club!😛 Sper să mergi la bazin şi să împărtăşim impresii : )) E bine totuşi, dacă nu ai instructor, să te ajute cineva care chiar se pricepe să explice şi să te facă să-ţi placă, eu nu cred în “dă-i drumul în apă, bagă-l cu capul la fund”. Astea se fac la ăia mici de tot care acţionează din instinct, noi deja judecăm toate lucrurile şi va fi o frustrare să fii de-a dreptul obligat😀
    Cât despre respiraţie: da’ stai, tu fată dragă, că n-am ajuns acolo încă =)) Şi asta va fi o problemă, să ştii, dar cred că o păcălim noi cumva. Oricum, ai drepturi de autor pentru “culme” :)))

    • =)))) Dacă reușești să o păcălești, să-mi spui și mie. Poate încep și eu o ”saga” de cum am eșuat să învăt să înot :)))) în curând …😛

  3. He, he, si eu am mers la cursuri si degeaba. Daaaaaaaar, m-a invatat o doamna care nu stia sa inoate :))). Stia teoria, stateam in apa suficient de mare ca sa ma poata sprijini si suficient de mica sa nu ne inecam si asa am invatat😀. Misscelaneous, presupun ca esti la Poli, mergi acolo cu o prietena care crezi ca te-ar putea ajuta, e bestial acolo. M-as inscrie inca o data la faculta pentru piscina aia :))).

    • Din păcate, Oana, nu sunt la Poli :)) Și Vestul are bazin, chiar dacă e mai modest, dar tot e ceva, față de nimic … Chiar îmi doresc să învăț să înot, îți zic, mor de rușine să stau pe margine ca proasta.

  4. @Oana – bună faza cu doamna care nu ştia. Uite că uneori e bună şi teoria fără practică. E bine că ai învăţat oricum, sper să reuşesc şi eu😀

    @Misce – dacă ne consolează cu ceva, doar 20% din populaţia Terrei ştie să înoate, deeeci nu suntem singurele! : ))

Leave a Reply

