Discuţii

Când citesc stau lângă mine cu un caiet pe care îmi notez paginile la care am remarcat citate. După ce termin “tura” de citit, îmi iau agenda şi mi le trec pe toate acolo. Am terminat primul volum din “La Medeleni” şi i-am savurat fiecare cuvânt şi virgulă, am notat o groază de pagini şi nu mai am răbdare să aştept până termin ca să vă arăt câte ceva😀

“- Acuma ce mai spui? Ai mâncat bătaie! o anunţase Dănuţ pe Olguţa, îmbrăcat în uniformă de amiral japonez.

– Nu-i adevărat!

– Să spuie papa.

– Dă, Olguţa! Ce să-ţi fac? Ruşii au mâncat bătaie; iacătă jurnalele.

– Ruşii, nu eu.

– Da’ tu nu eşti Potemkin? o sfidase Dănuţ.

– Eu? Nici n-am fost, nici nuputeam să fiu.

– Cum!?

– Fetele nu fac armată. Eu îs fată…să spuie şi papa… Şi-n afară de asta, japonezii tăi au avut noroc, da-s nişte fricoşi.

– Minţi!

– Mint? Atunci de ce-s galbeni?

– Cum de ce? Fiindcă-s galbeni: aşa–s japonezii.

– Să-ţi spun eu: îs galbeni de frică. Toţi au gălbenare! ţipase Olguţa pentru urechile întregii Japonii… Şi dacă vrei să te baţi, să te baţi cu mine, nu cu ruşii, încheiase Olguţa cu fruntea sus.”

 

“- Tu ştii să te baţi, Olguţa?

– Tu nu ştii ? ?

– Nu.

– Eu ştiu foarte bine!

– Şi-ţi place?

– Sigur…Vrei să-ţi arăt?

– Nu.

Tăcură. Olguţa oftă…

– Monica, de ce nu-ţi tai cozile?

– De ce să le tai?…Îi plăceau bunicei…ea mi le-mpletea.

– Da…cred!… Da’ nu-s bune la bătaie. Te apucă de ele.

– De ce să mă bat?

– Nu poţi şti!

– Şi cu cine să mă bat?

– Cu Buftea…Nu, ai dreptate! reveni Olguţa. Nu-i dau eu voie.”

 

Va urma!🙂

 

2 thoughts on “Discuţii

Leave a Reply

