Kunva ave-ţi ideie dece nam loat bacu?

Am scăpat deja de ceva vreme de bac, dar nu s-au încheiat încă discuţiile aprinse pe aceasă temă. Toată lumea caută vinovaţi, probleme, găuri în sistem sau neglijenţă din partea copiilor. Eu vă zic că cea mai mare vină o au elevii, după mine, puteţi să mă contraziceţi, dar nu daţi cu roşii🙂 Da, sistemul e ciuruit, ca să cităm din clasici, dar în acest sistem jalnic, unii au fost în stare să ia 10, alţii să ia note foarte mari, iar alţii măcar să treacă. În acest sistem era cazul să treacă mai mulţi. Punct.

Voi ştiţi că eu am mulţi pitici, da? Pe ăla cu gramatica vi l-am prezentat deja şi nici nu vreau să scap de el prea curând. Am zis că atunci când oi avea copii, nu iese unul din casa mea scriind enormităţi sau vorbind ca analfabeţii. Clar. Pe net însă (şi nu numai) trebuie să suport adevărate ofense aduse limbii române, iar mulţi dintre cei care se exprimă în halul ăsta, ghiciţi ce?…da, nu au luat bacul.

Ei bine, în Bucureşti a fost pus un panou publicitar cu un mesaj care ironizează problemele multor tineri din ziua de azi, realizat de doi specialişti în publicitate, Alex Stanciu şi Andrei Ignat. Oamenii, ca şi mine şi ca şi mulţi alţii, s-au săturat de cei care masacrează limba română pe net, unii pentru că nu le pasă, iar alţii pentru că nu o cunosc. Aşa a apărut acest panou, scris pe limba celor vizaţi: “Kunva ave-ţi ideie dece nam loat bacu? Că io a-m scris chear multe paginii!”. Partea amuzantă e că la scurt timp cineva i-a dat răspunsul, ironic, cel mai probabil (sper): “Nu teai semnat pă foaie.”😛

Momentan nu ştiu ce am putea face noi decât să ne amuzăm, deşi e foarte trist, să sperăm că în timp o să scadă procentul (semi)analfabeţilor din România, dar tare am senzaţia că este o himeră😀 Na, enjoy! Uite poza aici şi mai jos, sursa articolului.

Cheers!

Sursa.

5 thoughts on “Kunva ave-ţi ideie dece nam loat bacu?

  1. Dar stii probabil ca sunt muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuulti care au luat bacul (cu nota mare chiar) si tot nu stiu A SCRIEEEE!!!!!!!!!!!!!! (aici ma enervez)
    *au mai dat chiar si la litere, jurnalism sau mai stiu eu ce minune..:)

    • Oh da. Am avut colegi in facultate care au reusit sa promoveze [si trecusera bacul], desi erau ‘felicitati’ de catre profesori, acestia spunandu-le chiar ca nu trebuiau sa depaseasca clasa a doua.

      De asemenea, o tipa de la Litere Iasi a scris in loc de ceea ce “ceeeia ce” :)))).

  2. Sunt convinsă că sunt cu duiumul şi posesori de diplomă de bac sau licenţiaţi ş.a.m.d. care habar n-au cum să se exprime corect în scris. Asta e, dar afişul e chiar amuzant şi oamenii au avut o “ideie” foarte inspirată😛

Leave a Reply

