Mulţumesc!

Tindem să luăm lucrurile ca şi cum toate ni se cuvin. Sănătatea mai ales. Trist.

“Nu mi se poate întâmpla mie.”Trist, pentru că sănătatea de fapt nu ni se cuvine şi ni se poate întâmpla. “Da, îmi pare rău de cei care au cancer, ce bine că nu voi fi niciodată în locul lor.” Trist, pentru că şanse să ne trezim peste o lună, un an sau cinşpe la oncolog există. Vrem sau nu să acceptăm. “Săraca, nu-i pot pune un diagnostic exact, n-aş putea să trăiesc aşa, doar aşteptând.” Trist, pentru că de fapt înveţi să poţi. Înveţi să accepţi acele câteva posibile diagnostice, să urmezi tratamente care poate nu te vor ajuta şi să aştepţi. Să aştepţi o minune de la natură. Aştepţi un lucru care era firesc până atunci, un lucru care credeai că ţi se cuvine. Înveţi să-l aştepţi.

Şi se întâmplă. Niciodată nu te-ai bucurat atât de mult pentru lucrul ăla, pentru că niciodată până atunci nu-ţi trecuse prin cap că, la un moment dat, cineva avea să decidă că nu ţi se mai cuvine. Sigur, pentru că, nu-i aşa?, asta nu mi se poate întâmpla mie. Mda, pentru că te-ai născut sub o stea norocoasă, ce să-ţi zic. Sau, dimpotrivă, pentru că ai avut şi-aşa prea mult ghinion ca să ţi se mai întâmple şi asta. Newsflash: stelele norocoase au dispărut în era trecută şi nu e niciodată prea mult ghinion.

Da, e ciudat să tot aştepţi ceva ce era firesc până atunci. E ca şi cum ţi-ar spune cineva că nu ai voie să  te întorci la casa ta, la camera ta, la patul tău până când nu le trece părinţilor supărarea pe tine. Sau proprietarului, oricare ar fi el. Dar, hei, se poate întâmpla. Şi când niciodată nu credeai că te vei bucura aşa tare să auzi asta, vine mama ta şi ţipă: “Treci în camera ta, acum!”. Oh, şi ce bine se simte.

Puteţi să ziceţi că-s varianta feminină a lui Metaforel (notă: “La Medeleni”) azi, pentru că aşa mă şi simt, dar am învăţat să nu mai iau lucrurile ca şi cum mi se cuvin. Mai ales sănătatea. Pentru că mă trezesc dimineaţa fără chef, dar apoi îmi dau seama că unii se trezesc cu un gust amar de la chimioterapie, iar alţii nu se mai trezesc deloc. Şi atunci mulţumesc şi mă bucur, mă bucur pentru că eu am avut şansa să primesc şi azi ceea ce alţii nu mai primesc de mult timp, ceea ce toţi credem că ni se cuvine. Mulţumesc şi-mi fac chef!

Să fiţi sănătoşi! (I mean it.)

Leave a Reply

