Cât mai valorează un dolar

Probabil că toată lumea a auzit ştirile sumbre legate de un nou val de criză, de situaţia tristă în care ne aflăm cu toţii şi de drama pe care o trăieşte America, fiindcă i s-a luat calificativul ăla AAA sau cum îi zice. Mă rog. Nu la cursul valutar de azi sau la modul în care s-a depreciat moneda lui Obama (faţă de francul elveţian mai nou) mă refer eu aici, ci la ceva mult mai “uşurel” şi mai amuzant. E vorba despre ce putem cumpăra cu un dolar în diverse locuri din lume.

Dacă vă doriţi să călătoriţi prin locurile astea, e bine de ştiut că preţurile erau valabile la sfârşitul lui 2010, mă gândesc sincer că acum e posibil să valoreze mai puţin hârtia cu George Washington.

Să purcedem. În Viena, de exemplu, vă puteţi cumpăra un Kornspitz proaspăt, dar nu v-ar ajunge pentru un bilet de transport public pe o distanţă scurtă.
În Tenerife puteţi bea o cafea cu un dolar dacă sunteţi în Santa Cruz, capitala, dar nu şi dacă alegeţi zona turistică, acolo v-aţi mulţumi cu o jumătate de ceaşcă.
În Filipine plătiţi un dolar şi vă relaxaţi timp de 30-45 de minute la o şedinţă de masaj la picioare. Sună bine, ăă?
În Regatul Unit, un dolar ne poate aduce ori trei sferturi de litru de lapte, ori o  jumătate de litru de combustibil, ori două ţigări. Dacă nu fumaţi şi vreţi să ţineţi cont de proverbul “An apple a day, keeps the doctor away.”, puteţi să vă luaţi trei mere de banii ăştia.
Ei bine, Budapesta e mai ieftină, aici putem cumpăra patru mere, e drept – mici. Ne-ar ajunge şi pentru o “bilă” de îngheţată, un hamburger de la McD. sau o jumătate de oră de parcare în centru.
Dacă plecaţi în Vietnam (poate nu pare atractiv, dar am avut o profă care a fost acolo vara trecută şi a zis că a fost impresionată), daţi un dolar şi luaţi o pălărie sau un DVD, una-două reviste sau trei perechi de sandale gen flip-flop. E ceva parcă.
În Italia ne-ar ajunge de un kg de spaghetti sau un litru de vin ieftin. Am mai avea nevoie de încă un dolar ca să ne luăm o pastilă de Ibuprofen, asta dacă bem vinul ăla ieftin😛
Eu mă duc în Columbia, că acolo mi-aş lua o cafea şi două prăjiturele proaspete, mie îmi convine.
În Costa Rica mâncăm fructe: putem să ne luăm ori un pepene, ori un ananas, ori o papaya. Eu aş lua papaya, că n-am mâncat până acum.
Dacă la Paris ne ajunge doar pentru 40% dintr-un espresso de la Starbucks, în India am mânca pe săturate de banii ăştia dintr-un fel de mâncare cu orez, legume, murături şi alte cele. Pe bune că pe săturate, dai dolarul şi mănânci până nu mai poţi.
Cu un dolar parcăm o oră în Los Angeles, după care mergem în Australia că-s băieţi frumoşi cu accent drăguţ şi ne luăm un bilet la loterie. Poate câştigăm mulţi bani şi nu mai avem nevoie să ştim la ce ne ajunge un dolar. Că doar vom avea mulţi😛

Nu că-i interesant? Eu chiar m-am distrat când am aflat. Puteţi citi articolul integral aici pentru că mai sunt câteva locuri pe care le-am omis în al meu. Deci, unde plecaţi în călătorie?🙂

3 thoughts on “Cât mai valorează un dolar

  1. În Danemarca, de unde de 1$ pot să-mi iau un litru de lapte, un timbru, un castravete sau o ciocolăţică – conform acelui site😀 E de bine, măcar nu mor de foame dacă fac rost de un dolar :)) (poate doar în cazul în care mă bate gândul să-mi iau un timbru).

Leave a Reply

