Mănăstiri vs. manechine…

… sau de ce nu ai pe cine să votezi în ţara asta.

Despre turismul de la noi…numai de bine, se ştie. Ne chinuim şi noi cum putem să mai atragem câte un străin, să-l păcălim să ne treacă hotarul şi să cheltuiască pe berea noastră şi pe porumbul nostru fiert, banul câştigat cu sudoarea frunţii (poate fi ea şi metaforică) la serviciul lui plătit decent din ţara lui decentă. Uneori ne iese, alteori nu. De mai multe ori nu, dar să nu insistăm.

Cu ce îi atragem noi pe turişti? Da, avem de toate: avem munţi, avem mare, avem saline, avem deltă, avem lacuri glaciare, unul vulcanic, avem sate care par rupte din poveşti, oraşe medievale, mâncare bună, fete frumoase şi mănăstirile din Moldova. Drumuri ca să ajungem la toate n-avem noi, dar vin chinezii acum şi ne fac, că s-a dus domnul prim-ministru cu vinul la ei. Aveţi puţintică răbdare. Bun, avem toate astea, dar nu le prea valorificăm, numai că şi atunci când le valorificăm, tot se găseşte cineva să dea în cap. Un singur lucru dacă merge bine, trebuie să vină cineva şi să-l anihilize, să-l desfiinţeze, să să să…înţelegeţi. Cum a făcut figura ceea publică, edilul de umblă cu briza-n plete, Radu Mazăre adică.

A fost evenimentul ăla cu modele la Mamaia. Fete frumoase, muzică, distracţie şi turişti. Mă bucur, mă bucur sincer că unii vin şi plătesc bani buni pentru asta. Alţii fac bani şi dintr-o bucată de piatră. O pun acolo de monument, zic că a călcat vreun cineva important pe ea şi i-a căzut un fir de păr acolo şi lumea vine şi plăteşte nişte euro să o atingă. Să facem şi noi bani. Până aici, toate frumoase. Dar vine Mazăre şi dă un interviu (mi-am notat chiar când l-am auzit, exact cuvintele-i-s):  “Aşa trebuie promovat turismul românesc, nu cu frunze şi turismul ecumenic şi cu pixuri şi brichete.”. Păi bine, bre, ai înnebunit? Erai high când ţi-au pus microfonul la gură? Asta-i declaraţie?
Hai să vorbim un pic. În primul rând, ce-are a face pixul cu turismul? Şi bricheta tot în oala aia-i. Asta o găseşti în dicţionar la “campanie electorală” nu la “turism”, cel puţin aşa e într-al meu. Bun, să zicem că nu ţi-ai mai amintit că pixuri, brichete, sacoşe şi găleţi au fost şi roşii, nu numai portocalii. Trecem peste. Frunza: nici eu nu sunt fana ei numărul unu, să zicem că mai bine curăţam algele din Marea Neagră soon-to-be-Verde, decât să dăm nişte sute de mii de euro pe frunză. Trecem şi peste asta.

Dar care e, bre, problema cu turismul ecumenic? Aici chiar că m-ai pierdut. Bun, să zicem că filmuleţele lu’ madam Udrea costă mult şi nu ne intră atâţia străini în ţară cât am vrea, dar mata vrei să zici că mai bine să înlocuiască bucăţile care prezintă mănăstirile din Moldova cu câteva bucăţi de fâţâit funduri pe catwalk? Să-mi fie cu iertare, dar dacă vorbim de turism românesc, cum te-ai exprimat tu, apoi e mai specific ecumenismul, decât fetele frumoase. Că fete frumoase-s peste tot, nu aşa multe ca aici poate, dar sunt, pe când Moldova-i una singură şi albastru de Voroneţ nu găseşti şi la Milano. Asta ca să vorbim despre “românesc”-ul ăla. Dar şi dacă n-ar fi vorba de specificitate, ce e rău în a promova mănăstirile dacă ne ies bani? De ce să nu luăm în Mamaia banii ălora de vor să vadă trupuri bronzate în bikini şi la Putna pe-ai ălora interesaţi de Ştefănel (cel Mare, zic) şi de partea spirituală a lucrurilor? De ce? De ce nu vreţi să facem bani?

M-am săturat de politică până peste cap. M-am săturat de politicienii milogi care, după ce îi alegi, se fac că uită tot ce-au propus şi cheltuiesc bani aiurea. Nu meritaţi nici să mă deplasez la secţie ca să pun ştampila pe buletin atunci când va fi cazul, dar o să mă deplasez ca să ştiu că măcar am făcut ce mi-a stat în putere să nu-mi furaţi votul. Numai aşa, să vă fac în ciudă! Apropo de milogi, preşedintele CJ Dâmboviţa mi-a trimis scrisoare să mă felicite că am lua Bacul. Mă, da’ eşti subtil! Dar te-ai obosit degeaba că nu-mi placi deloc, n-am să te votez!

Those who are too smart to engage in politics are punished by being governed by those who are dumber! Deştept Platon ăsta, nu?😛

 

 

3 thoughts on “Mănăstiri vs. manechine…

  1. Ai dreptate, Ionico! Ăştia-s ploiticienii Românicii, ce să-i faci?

    Nu-mi place de Mazăre, dar are o vorbă deşteaptă: “V-am promis marea cu sarea. Iat-o!(la propriu :)) )”

    Ţi-a trimis fewlicitare că ai luat bacul???? :-O N-au pe ce cheltui banii publici?? X(

  2. Sunt convinsă că străinii ar da oricât ca să poată vedea mănăstirile noastre sau castelele. Dar asta înseamnă că cineva trebuie să se implice, să se intereseze, să promoveze, ceea ce nu o să se întâmple prea curând. Noi nu facem nimic în privinţa promovării ţării şi tot noi suntem şocaţi când unii din străini habar n-au unde e România pe hartă, sau când întreabă uimiţi dacă avem internet sau curent electric. (true story)

  3. @Iulia, de asta n-am să îi urmez sfatul profei de conta, eu nu intru în politică : ))

    @Oana S, ai mare dreptate. Din păcate nu ştim să valorificăm ceea ce avem. Aşa mă enervează unele ţări, că au o bucată de piatră şi-o promovează că-i de pe vremea lu’ cutare şi uite aşa fac bani. Chiar am citit un top al castelelor de vizitat din Europa şi erau printre ele şi C. Bran, C. Peleş, C. Huniazilor.
    Din păcate. eram la un moment dat în Sinaia şi o turistă a venit la mine să mă întrebe dacă ştiu engleză fiindcă nu înţelege ceva legat de biletul de tren. După ce i-am explicat am stat de vorbă cu ea şi mi-a zis că e foarte dezamăgită de trenurile noastre, că ei nu-i convine să dea bani pe bilet cu loc şi să stea în picioare şi că de ce nu învaţă şi personalul câteva cuvinte în engleză ca să se înţeleagă cu turiştii? Cu menţiunea că tipa nu era vorbitoare nativă de engleză, deci nu erau fiţe de genul “limba mea e cea mai tare trebuie să o ştiţi”.

Leave a Reply

