Mă depăşeşte

Suntem în era vitezei şi a internetului, în era în care e logic să trimitem mailuri mai des decât trimitem scrisori, dacă mai scriem de mână. În era în care ar fi şi păcat să nu profităm de messenger sau skype, de camerele web şi de microfoane pentru a fi un pic mai aproape de oamenii dragi care se află peste nişte mări şi ţări. Ok, total de acord.

Din păcate, suntem şi în era în care am ajuns să facem live-facebook-ing atunci când ieşim cu prietenii. Trebuie să ştie toată lumea că ne-am luat fructe de mare sau ce topping are cappuccino-ul nostru. În era în care ne expunem vieţile în online doar pentru că aşa face toată lumea. Nu arunc cu piatra: am blog, povestesc unele lucruri personale, am facebook, am poze pe facebook, comunic cu oameni şi uneori îmi place să ştiu ce topping a avut cappuccino-ul lor de aseară dacă mă ajută să aflu că avem ceva în comun – ne place mult ciocolata.
Un lucru nu-nţeleg deloc: de ce să-mi pun poze cu bebeluşul personal pe facebook? De ce aş vrea să-mi vadă toată lumea pruncul? Poate par paranoică, dar copiii nu se pot apăra singuri, de-aia au nevoie de părinţi care să nu-i expună aiurea. Pentru că a pune poze pe facebook cu copii foarte mici e, după mine, o expunere aiurea.

Şi pozele cu bebeluşi, mai treacă-meargă, dar mai mult mă şochează pozele cu nou-născuţi. Am văzut pe facebook poze cu copii în vărstă de 30 de secunde, 2 minute, un sfert de oră, o jumătate de zi. Am văzut pe facebook poze din timpul unei cezariene. De ce? De ce mi-aş expune pruncul plin de vernix în faţa unei mulţimi de oameni, când momentul naşterii ar trebui să fie unul cât mai intim? Nu vorbesc despre vedetele  persoanele publice care transmit live naşterea, alea o fac pentru bani. Nu zic să nu fotografiem sau să filmăm, sunt chiar de acord, dacă se poate, e o amintire drăguţă, dar de ce să le pun pe facebook? De ce?

Pe cuvânt că nu pot înţelege acest aspect al minţii umane. E prea mult pentru mine. Na, cine vrea să mă certe şi să-şi pună poze cu copilul din timpul tăierii cordonului ombilical – aveţi cale liberă🙂

4 thoughts on “Mă depăşeşte

  1. Cu pozele obisnuite cu pruncii nu am nimic, vad la multe fete de varsta mea ca pun prima poza cu bebelusul lor pentru ca sunt mandre, sau cu primul zambet, din acelasi motiv🙂.
    Eu am ce am cu copiii dezbracati – pai ii netul plin de obsedati, de ce sa expui pruncul?
    Si ca sa fie o nota amuzanta, eu imi expun pisica, fara haine, vrea sau nu! :))

  2. @Jo – mă gândeam deja că sunt eu prea exagerată, dar mă bucur că mai e cineva ca mine.🙂
    @Anamaria – din timpul uneia naturale, ce-i drept, n-am văzut, dar nu e timpul pierdut.😛
    @Oana – de ăia mici dezbrăcaţi nu mai zic, deja e prea mult. Cât despre Miki, cred că nu trebuie să-ţi faci vreo grijă😀

Leave a Reply

