Din instinct

Ziceam în leapşa despre shopping că nu-mi plac vânzătoarele prea acre, dar nici cele care se bagă în sufletul tău cu bocancii şi nu te lasă nici să respiri. Încă mai simt aşa. Dar există, evident, şi reversul medaliei, când cei care sunt prost-crescuţi, bădărani şi amnezici – uitând cei 7 ani de acasă – sunt clienţii. Printre altele, unii au senzaţia că vânzător=prost, needucat, în mod implicit. Şi această senzaţie imbecilă pe care o au trebuie semnalizată, nu rămâne acolo în sufletul lor, trebuie să ştie toată lumea că el nu e vânzător, rezultă că e mai deştept. Not.

Exemplu concret: client într-o cramă, are în mână o sticlă în care vrea să cumpere vin. Vede că există pe un suport, sub robinete, câteva tăvi de inox, se uită în jur, gresia e curată. Perfect! Desface dopul, întoarce elegant sticla cu fundul în sus şi scurge pe jos apa rămasă înăuntru.

V: De ce aţi scurs-o pe jos?
C: Aaa, păi nu era nimic în ea oricum. (Se pare că nu e doar prost-crescut, nici nu vede bine, probabil are nasul prea sus.)
Vânzătoarea îşi păstrează calmul.
C: Eee, am scurs-o din instinct. Ştiţi ce înseamnă “din instinct”?
V (nu-şi pune mintea cu el): Am să merg acasă şi mă uit în dicţionar. (Îl serveşte pe bădăran fără să mai facă vreun fel de conversaţie.)

“Prostul nu e prost destul, până nu e şi fudul!” zice un proverb românesc vechi. Cine n-are bătrâni să şi-i cumpere, că uite câtă dreptate au!

6 thoughts on “Din instinct

  1. Perfect de-acord! Insa… de multe ori vanzatoarele se comporta ca si cum ar fi buricul apamantului:)

    scuza-ma iubita, am vaz ca ma citesti si ma comentezi, dar mi-ar placea sa ma adaugi si tu-n blogroll daca se poate:) eu te am deja.pupici, sper s anu fi parut nesimtita sau ma rog…

  2. @Anamaria – adevărat.
    @Miss S – şi asta e adevărat, de cele mai multe ori sunt de partea clienţilor, e drept😉
    @Diana – din păcate aşa e, iar de multe ori e şi greu să te pui în pielea celorlaţi, ca să îmbunătăţim lucrurile, deci greu de crezut că vom ieşi din el prea curând.

Leave a Reply

