Peripeţii

Am fost nevoită să mă trezesc foarte devreme astăzi, pe la 6 şi ceva şi, deşi m-am băgat înapoi în pat la 7, n-am reuşit să mai pun geană pe geană. Am fredonat melodii, am încercat să-mi amintesc versuri, m-am uitat la ştiri şi mi-am amintit chestii amuzante din excursiile sau taberele în care am fost de-a lungul timpului. N-au fost multe, dar o să am mereu zâmbetul pe buze când îmi amintesc de ele, normal.

Prima aventură mai serioasă a fost traumatizantă. Era în vara lui 2003, terminasem clasa a patra şi era moda la noi la şcoală să facem banchetul la munte. Zis şi făcut. Am ajuns acolo entuziaşti, ne-am bucurat de aerul curat, ne-am ocupat camerele, ne-am pregătit hainele pentru petrecere, am mâncat de prânz şi am plecat la plimbare cu doamna învăţătoare. După-amiată, a început distracţia. Un sfert dintre colegi au făcut indigestie şi au început să, da, vomite. A trebuit să ne reorganizăm în aşa fel încât să stea ei între ei în camere, asta după ce i-am ajutat…cu pungile. Sper că înţelegeţi, nu pot fi mai explicită de atât.
E drept că după ce au adormit, noi ne-am dus şi am dansat până târziu pe Pops – Bum, bum şi alte hituri ale vremii, dar tot a fost o experienţă pe care nu voiam s-o trăiesc😛

În vara lui 2006, am plecat într-o mini-tabără la Băişoara, aproape de Cluj. Am mers o noapte cu trenul, la cuşetă, iar eu am stat în compartiment cu alţi trei colegi şi un cuplu la vreo 60+ care mai-mai să-l bată pe un coleg că i-am deranjat din somn când ne-am urcat. Am ajuns acolo în dimineaţa în care împlineam 14 ani. O să-mi amintesc aniversarea aia toată viaţa. Am stat în gara din Cluj timp de 6 ore aşteptând să fim preluaţi, eram obosiţi, iar eu râdeam uşor nervos, nu-mi venea să cred că aşa îmi petrec ziua din care merit buletin. Am învăţat să deosebim porumbeii care îşi făceau veacul în gară şi ştiam câte cercuri erau pe tavan (în jur de 80 parcă). La un moment dat am plecat în oraş să ne întâlnim cu alte grupuri de elevi şi până la urmă s-a rezolat problema. Când am ajuns în tabără am mâncat şi apoi am suflat în lumânări în tortul meu a.k.a. o prăjitură Seven Days😀
La întoarcere, am mâncat pate de ficat cu roşii într-un birou-magazie pe care un angajat de la gară ne-a lăsat să-l folosim, văzându-ne lihniţi😀

În vara lui 2008, deja la liceu, am mers la un concurs de debate la Amara. (Din nou mi-am petrecut aniversarea în tren, 16 ani, cu bomboane Chokotoff.) Ca să ajungem de la internatul unde stăteam (şi unde am putut face duş o singură dată în trei zile, în rest, şerveţelele umede…ruled😆 ) la singura terasă din staţiune, trebuia să mergem pe o alee lungă şi întunecoasă, într-o grădină cu multă vegetaţie. Cheia de la cameră era la mine, dar când am ajuns înapoi mi-am dat seama că o pierdusem. Ne-am întors la terasă, am căutat-o cu lanterna pe drum, am scuturat rucsacul de l-a luat naiba, dar tot n-am reuşit să o găsim.
Norocul nostru a fost că balcoanele comunicau între ele aşa că am intrat pe la vecini prin cameră. În cele cinci minute în care ne-am gândit cum să rezolvăm problema, vecinii noştri au plecat şi era să rămânem închişi înăuntru. Până la urmă am rezolvat-o, l-am convins pe nenea administratorul să ne dea cheia de rezervă, iar datorită tipului cu care eram în echipă (şi care, din păcate, a plecat mult prea devreme dintre noi, în toamna aceluiaşi an😦 ) şi care a făcut conversaţie cu el pe baza meciului Stelei, nici nu ne-a pedepsit.
Să vă mai povestesc că acelaşi tip a scris pe peretele camerei cu markerul, iar apoi a “şters” cu after-shave? Ok, asta a făcut, sper că au zugrăvit după😆

Uff, mi-e deja dor de toate şcolile la care am fost şi e bine măcar că nimeni nu-mi poate lua amintirile, pentru că din când în când mi-e drag să mai răscolesc cutia şi să zâmbesc.
Ale mele au fost cum au fost, dar sunt sigură că alţii au avut experienţe şi mai interesante, deci nu vă sfiiţi să-mpărţiţi!🙂

 

4 thoughts on “Peripeţii

Leave a Reply

