Ieși din mulțime!

Vă închipuiți că urmează un articol în care eu dau o serie de sfaturi despre cum să vă faceți remarcați? Ei bine, opriți-vă gândul aici pentru că nu despre asta e vorba. Eu nu dau sfaturi legate de lucruri pe care nu le cunosc, iar asta nu știu încă. Dar știu cei de la Universitatea Valahia Târgoviște. Cică ”Ieși din mulțime! Urmează o facultate!”. Seriously?  O clipă, să râd😆 Eu aș zice ”Intră în mulțime! Urmează o facultate!” mai degrabă.

Serios, mă uit în jur și văd cum tot mai multă lume face o facultate doar ca să o facă. Adică nu fac eu pe intelectuala sau ceva, dar eu măcar știu că vreau să fac asta de prin clasa a opta. Pe când alții nu știu ce vor să facă nici după ce ies ingineri, economiști  ș.a. Ba de curând am citit pe un forum o întrebare a unui tip care voia să știe unde mai sunt locuri libere pentru sesiunea de toamnă la facultățile de stat. Nu contează domeniul, doar să fie de stat. Păi ce să mai discutăm atunci? Mulți fac o facultate doar ca să fie în rândul lumii, nu ca să iasă din mulțime.

Păi și să nu-i dai dreptate lui Băsescu când zice că avem nevoie și de lăcătuși, mecanici, electricieni etc. Pentru că știu eu un proaspăt absolvent de facultate (de Valahia, da ), care n-a reușit să ia și licența ca să iasă inginer. Ar fi fost culmea s-o și ia când el știe tot ca mine să potrivească două fire ca să meargă prostia aia căreia nu știu cum îi zice. Dar băiatul a făcut facultate și e șomer pentru că mama nu l-a lăsat să se angajeze la supermarket, e prea greu pentru băiatul ei să transporte cutii. Trebuie să stea la birou și să aibă secretară cu picioare lungi și fustă scurtă.

Nu, nu puteți ieși din mulțime dacă doar faceți o facultate și treceți prin ea ca gâsca prin apă. Din mulțime ieși doar dacă și înveți la facultate, dacă faci o facultate într-un domeniu în care te pricepi și în care ești în stare să fii bun, nu doar să ai diplomă.

Așa că, Universitatea Valahia, găsiți un slogan mai realist mai bine!

6 thoughts on “Ieși din mulțime!

  1. politica de comunicare publica deficitara! si cand te gandesti ca mai are si rolul de a fi atras comercial studenti la programele de studii oferite care sa angreneze prin taxe sustinerea anului universitar, te gandesti cine oarea facut acest slogan? oare vreun restantier?

  2. În multe facultăți sunt ”studenți” și studenți. Cunosc atâția din prima categorie, încât încep să mă întreb dacă există persoane care-s la Litere pentru că asta simt și asta vor… din 80+, nu cred că-s 20 care se află acolo din plăcere. Am obosit văzând atâta bătaie de joc și mizerie, dar asta-i țărișoara noastră dragă.

    • Oana, bine spus. Sunt mulți ”studenți” și nu doar la Litere e situația așa. Eu am intrat anul ăsta la ASE și pentru că aveau nevoie de bani au scos admiterea. Nu vreau să-mi închipui câți colegi din categoria ”studenți” o să am. E păcat.

  3. Și te uiți la țările alea dezvoltate… o duc de 10 ori mai bine ca noi și nu termină nici 50% din ei o facultate. Noi ne-am fandosit… scoatem și mulți absolvenți buni. Dar scoatem aiurea, pe banii statului, absolvenți care după terminarea facultății tot taximetriști și vânzători o să fie.
    De ce să faci facultate și master și să ajungi în construcții…. când poți face o profesională și la 24 de ani când ai termina masterul, ai lucra de 5-6 ani, ai putea să îți pui pe picioare o echipă… să te pui pe picioare… la noi munca ne mănâncă. Și mândria părinților că nu vor să fie odraslele lor fără facultate. Nu toți suntem făcuți pentru carte. Le dai oamenilor șanse în învățământul obligatoriu; dacă nu te duce mintea mult, treci la muncă, nu e o rușine.

    • Foarte adevărat, chiar mă gândesc dacă s-o fi făcut vreun studiu ceva referitor la cât la sută din absolvenții de studii medii de la noi se înscriu la facultate și cum e în alte părți. Cred că am avea niște rezultate tare interesante.
      Din păcate, mulți consideră munca înjositoare. Și sunt și mulți absolvenți de studii superioare care se așteaptă să fie angajați pe salarii de mii de euro imediat ce și-au luat licența. Dacă se poate să fie directori din prima, cu atât mai bine.

Leave a Reply

