BNR

La ce vă gândiți când auziți BNR? Sigur, la Banca Națională a României, că doar și eu tot la aia mă gândesc. Mai ales acum, când încep să visez că voi lucra acolo într-un viitor. Bine, mai e cale lungă până acolo, deci hai să rămânem pe subiect. BNR este și abrevierea Bibliotecii Naționale a României, una din cele care au găzduit evenimente în noaptea de 1 spre 2 octombrie, cunoscută sub numele de ”Noaptea bibliotecilor”.

Dintre toate bibliotecile deschise, eu și câteva prietene am ales-o fix pe asta pentru că urma să vină acolo pentru o conferință actorul Dan Puric. Eu numai ce terminasem de citit ”Despre omul frumos” (da, am uitat să scot imaginea, efectiv), așa că am zis că nu e cazul să pierd asta. Bun, o să fiu cât pot de scurtă. Voi știți unde e Biblioteca Națională? Noi știam, sau cel puțin așa aflasem, că e la Unirii. Da, păi așa scria în toate adresele și deși știam de sediul vechi, de lângă Universitate, am zis că dacă peste tot scrie asta, înseamnă că au terminat renovarea de la sediul nou și, ce frumos, o inaugurează fix cu ocazia asta.
Vă închipuiți că nu a fost așa, da? Bun, ca să nu vorbim împreună și să ne înțelegem separat. Să vă spun cum am mers noi senine pe jos de la metrou până la clădirea bibliotecii (care, da, e foarte vizibilă de acolo, dar nu e la 50m), cum nu am găsit intrarea, pentru că biblioteca e înconjurată de un gard de ăla specific construcțiilor în renovare? Să vă spun cum efectiv am înconjurat clădirea aia până am ajuns la o intrare, dar că intrarea era o chestie improvizată, așa ca pentru muncitori? Să vă spun cât de grețoși erau muncitorii ăia care s-au întâmplat acolo și ce viteză de calcul au de și-au dat seama în doi timpi și trei mișcări că noi suntem fix atâtea fete cât sunt ei bărbați? Bun, am trecut peste, am râs de noi înșine și ne-am îndreptat cu pași repezi spre Universitate. Am ajuns la un moment dat și la locul cu pricina și când am intrat în sala în care urma să se țină conferința și în care încă vorbea Maia Morgenstern mi-am pierdut orice speranță de a ajunge mai în față, nu mai zic de stat jos.
Din fericire, multă lume a ieșit când a terminat actrița și am băgat o viteză demnă de maraton, am prins câteva scaune în față și nici că m-am mai ridicat de acolo de la 7 până 12. Mi-a plăcut super mult (cred că după 5 ore de stat pe scaun, spatele meu nu a fost de aceeași părere), făcând abstracție de needucatele alea din fața mea care veniseră să ronțăie covrigei și râdeau și gesticulau de ziceai că-s la circ, nu alta.

Da, deci dacă vreți să mergeți la BNR și vă tentează să luați metroul până la Unirii, nu o faceți. Încă nu s-a deschis și poate vă întâmpină tot grețoșii ăia, mai dați și banii pe cartelă degeaba. Lăsați-mă pe mine să mă rătăcesc și să vă povestesc cum să nu faceți😆

Aaa, tot în seara aia am ascultat vreo oră jumătate un concert de chitară clasică și nu mă gândeam să-mi placă așa tare și să mă liniștească așa. Eu am stat calmă fiindcă nu aveam de gând să pierd scaunul în principiu, dar n-am regretat că am fost😀

Voi ați fost la NB, dacă ați fost în capitală? Ce ați văzut?🙂

One thought on “BNR

Leave a Reply

