Papuci…?

De curând, citeam un articol la Ana Q. despre o conferință cam dubioasă la care a participat mai demult și m-am amuzat teribil. Faza foarte haioasă e că a fost rugată să-și lase grijile la ușă. A aflat destul de repede că tanti respectivă se referea la cizmele ei!

Serios? Nu m-aș fi gândit niciodată că și asta poate fi o denumire pentru încălțăminte. Adică, de unde și până unde griji? Bine, e drept că uneori o pereche de încălțăminte poate să se joace cu nervii tăi și să te facă să iei decizii care dor (să vă spun cum mi-am vopsit negri bocancii mei bej pentru că niște oameni fără suflet mi-au vărsat vin pe ei și arătau ca naiba?!😦 ), dar totuși: să le spui ”griji”? Cam care ar fi motivul? E ceva metaforic cred, poate că dacă ești murdar pe încălțări nu te poți concentra, nu poți medita și nu poți să fii zen, mă gândesc.

Că am lămurit-o cu grijile, voi știți ce-s ăia ”papuci”? Pentru mine, papuci sunt ăștia și orice seamănă cu ei. Și când zic seamănă, nu mă refer că se poartă în picioare, ok?

Există însă oameni (nu puțini), pentru care papucii sunt orice fel de încălțăminte. Că-s sandale, pantofi, ghete, cizme, toate încălțările sunt papuci și mereu sunt un pic debusolată și-mi iau 10 secunde de gândire când cineva zice ”papuci”, ca să meditez la ce se referă.
Am observat că mai multe persoane din Moldova folosesc termenul ăsta, deci mă gândesc că e o chestie regională, dar nu bag mâna în foc. Voi vă folosiți de cuvântul ăsta pentru a descrie orice încălțăminte? Sau știți oameni care o fac? Sau știți voi alți termeni?

9 thoughts on “Papuci…?

  1. Da, eu am un coleg din Republica Moldova, si pe cand eram in primul an, s-a nimerit sa ma aflu langa el cand a nins pentru prima oara in aceea iarna, lucru care ne-a luat prin surprindere,deoarece eram imbracati si incaltati pentru o zi obijnuita de toamna. Dupa ce ne-am minunat de fericitul eveniment,am facut poze si tot tacamul, tipul zice:”bai eu de maine imi iau papucii ca mi-au inghetat picioarele”, am ras pe seama lui vreo saptamana fara sa ne dam seama cat de fapt el vorbea serios si chiar termenul asta il folosesc toti(cei din Moldova) cand se refera la incaltarile de iarna.Acum nu stiu daca zic papuci la toate incaltarile, dar la bocanii de iarna sigur zic.

    • Eu când am zis Moldova mă refeream în principal la Moldova din România, fiindcă am interacționat cu oameni de acolo, dar nu mă îndoiesc că și cei de peste Prut folosesc la fel. Am început să mă obișnuiesc cu ideea, să știi, deși e încă un pic amuzant😀

  2. eu am observat asta la ardeleni; şi nu pricepeam, pentru că “papucii” pt mine erau… papuci. în nici un caz şi bocanci, şi sandale, şi bascheţi… mi-a luat o bucată de timp până să mă lămuresc.

    • Și pentru mine papucii sunt tot…papuci😀 Am început și eu să gândesc câteva secunde când cineva zice ”papuci”, să fiu sigură că nu ne înțelegem separat😆

  3. Și eu știu cu papuci se referă la tot ce se bagă în picioare, pantofi la încălțămintea de primăvară/toamnă și cam tot ce are o talpă solidă și vine pe laba piciorului, cizme e tot ce de încălțat ce vine pe picior (tot felul de ghete înalte), șamd.

    Eu nu am observat vreo diferență… doar că am întâlnit oameni care prin cizme se referă strict la alea de muncitori de cauciuc.

    • N-am întâlnit pe nimeni care să spună cizme doar la alea din cauciuc, dar nu mă mai miră nimic😛
      Sincer, încep să cred că e un regionalism sudist să NU foloseși ”papuci” pentru orice încălțăminte😀

Leave a Reply

