Așa nu, așa da

La noi în țară lucrurile merg în general prost. Când să plătim impozitele, e coadă la ghișeu, când vrei să ți se elibereze un act, te plimbă pe la trei oficii, stai la trei cozi, doar ca să ajungi înapoi la primul. Și ca Murphy să se simtă bine, până ai ajuns tu s-a încheiat programul cu publicul. Tot ce înseamnă să ai de-a face cu birocrația îți ridică puțin ritmul cardiac numai când te așezi seara în pat și știi că a doua zi urmează să dai ochii cu niște funcționari – sătui la rândul lor de sistem – care își varsă nervii pe tine.

În ultima vreme am avut însă o experiență plăcută când am ajuns pe la Direcția de Finanțe Publice: am depus eu o cerere pentru ce aveam nevoie să-mi elibereze și doamna respectivă îmi zice: ”Aveți nevoie de un timbru de 2 lei…”.
Deja mă făcusem verde-albastră, pentru că în toate situațiile în care am avut nevoie de așa ceva, a trebuit să merg la oficiul poștal, să cumpăr timbre și apoi să stau din nou la coadă. Tot timpul m-am întrebat de ce Dumnezeu nu pot să plătesc acolo 2 lei și să aibă ei timbre deja? Mult mai puțin time-consuming!
Cred că a văzut disperarea în ochii mei, că mi-a zis repede de tot, deschizând un sertar: ”Dar am eu aici, nicio problemă!”
Nu știu cum mi-am manifestat bucuria, dar nu vă pot spune cât de fericită eram😆 Un pas mic pentru om, un pas mare pentru sistemul public din România, zic😀

Acum, zilele trecute mă plimbam cu o prietenă și la un moment dat discutam despre reacțiile străinilor când văd metroul nostru. Și când zic metrou mă refer atât la cum arată lumea de sub pământ, cât și la trenuri în sine. Din spusele celor ce au călătorit și ne-au povestit și nouă, îi avem la degetul mic pe unguri, cehi și, da, americani. Se poate și pe alții, dar momentan nu avem mărturii care să susțină afirmația. Și am ajuns noi la o concluzie: dacă e ceva ce merge bine în țara asta, ăla e metroul. Adică, nu zic, probabil că sunt probleme și acolo în ceea ce privește administrația în sine, dar la nivelul la care îl ”simțim” noi, e mai mult decât ok. Majoritatea trenurilor sunt noi, arată bine, programul e respectat, nu aștepți aiurea în stații, dacă nu ești în super întârziere poți să nu te urci în trenul ăla dacă e prea aglomerat, pentru că nu aștepți mai mult de 5-6 minute până la următorul (mă rog, depinde de zonă). Și nici cu prețurile nu mi-e rușine. Adică da, dacă mergi ocazional și cumperi doar o cartelă cu două călătorii, înseamnă 2 lei/călătorie. Dar dacă mergi zilnic, eu zic că 35 lei, respectiv 17,50 lei (cu reducere) pentru 62 de călătorii e chiar convenabil (în jur de 0.6, respectiv 0.3 lei).

Nu fac lobby pentru Metrorex, pe bune, dar zic că merită să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului și, după ce că se întâmplă rar, ar fi păcat să nu recunoaștem când ceva merge bine în țara asta. Deci iată un exemplu de așa da, mai găsim?😀

8 thoughts on “Așa nu, așa da

  1. Mie mi se pare ca merge mult mai bine in Viena. Si chiar daca ar merge Metrorex-ul mai bine decat metroul din Viena, eu zic ca nu-i bine sa ne plafonam. Sa ne comparam cu Japonia😀 Siiii, nu stiu altii cum sunt, dar eu de la Preciziei prind in 90% din cazuri metrou vechi, cu geamuri deschise, din cauza carora este foarte curent. Si in orice moment al zilei, plasmele alea nu arata ora corecta. Daca scrie ca metroul vine la 07:35, se va face si 35 si se va schimba ora in 07:39…

    Si oricum, trebuie “dat cezarului ce este al cezarului”, adica lui nea’ Ceausescu. Caci fara el, nici stranepotii nostri nu vedeau Metrorex-ul.

    • Da, m-am gândit la asta când am scris, să știi. E adevărat că majoritatea trenurilor spre/dinspre Preciziei sunt vechi, asta da; cât despre plasme, nu știu ce să zic, probabil că nu funcționează perfect, dar eu nu am stat niciodată prea mult în stații, indiferent de ce arată ele acolo😀

      Adevărat! Chiar asta vorbeam și eu cu prietena mea, că nu știu când am fi avut metrou dacă nu era el.

  2. Pingback: Prima foaie pe 2016 – Gala SuperBlog | Fingerprints

Leave a Reply

