Fun facts

M-am obișnuit de mult să am destul de puține seri libere pe săptămână: ba o ședință, ba un training, ba un proiect. Încerc pe cât pot să le împac pe toate și îmi iese aproape bine, cred. Aseară a fost una din serile ne-libere, pentru că am fost la o întâlnire VIP, una din seria de patru pe care le desfășurăm pe parcursul unei luni. În fiecare săptămână o altă comunitate organizează așa cum dorește această întâlnire. Noi, Econosofia, urmăm săptămâna viitoare, dar aseară a fost rândul celor din International Affairs să ne arate ce fac ei și să ne învețe chestii. A fost interactiv, am mâncat prăjituri și am aflat câteva lucruri pe care nu le știam, cum ar fi:

  • Pokemon este o abreviere pentru ”pocket monster”. Eu am avut și album cu Pokemon când eram mică, dar asta nu știam.
  • Salata de boeuf a fost inventată în Rusia de către un bucătar francez și s-a numit pentru o perioadă de timp ”salată a la Olivier”. Când ne-au întrebat despre ce credem că e vorba, mulți dintre noi am zis ”salată a la russe”, că ne suna franțuzesc și rusesc în același timp😆
  • Belgia deține recordul mondial în ceea ce privește timpul petrecut fără a avea un guvern: 400 de zile. Cine s-ar fi așteptat la asta?
  • În China sunt mai mulți oameni care învață engleza decât vorbitori de engleză în New York. Să zicem că era de așteptat, la cât îs de mulți😀
  • Cel mai răspândit nume de pe planetă este Mohammed. Noi am fi zis tot unul chinezesc. După Maria, desigur😆
  • ”Iugoslavia” înseamnă țara slavilor din sud. La partea cu ”slavia” ne-am prins și noi, cu ”iugo” a fost mai greu.
  • În New York trăiesc mai mulți italieni decât în Roma și mai mulți evrei decât în Tel Aviv.
  • ”Spania” înseamnă insula iepurilor. Eram convinși că afirmația asta e falsă, dar se pare că nu, iar eu am căutat și acasă și cu ajutorul lui tata Google am aflat ce și cum de aici.

În plus, am mai citit câteva statistici super interesante legate de voluntariat în Europa (și implicit în România), dar despre asta cu altă ocazie. Ee, ce ziceți, câte bulinuțe știați?🙂

2 thoughts on “Fun facts

Leave a Reply

