Fă ceva mai mult!

După cum probabil știți, eu pledez pentru voluntariat în timpul studenției, dacă facultatea vă mai lasă timp și dacă nu lucrați sau aveți alte activități. Dacă mă întrebați pe mine, să fii într-o organizație studențească  e foarte tare și ai atâtea beneficii pe care poate nu le poți pune pe hârtie cu una, cu două, dar au un aport extraordinar în formarea personalității tale.

În primul rând, ai șansa să cunoști o mulțime de oameni noi. Cu majoritatea ai multe lucruri în comun, dar cum fiecare suntem diferiți, e clar că o să ai parte de diversitate și o să înveți câte ceva de la fiecare. Nu cred că mai e cazul să vorbim despre contactele pe care ți le faci, de relațiile pe care le stabilești și care te vor ajuta în viitor. Hai să nu fim ipocriți, câți dintre noi nu ne-am dori să avem o cunoștință care lucrează la o anumită firmă ca să știm că CV-ul nostru poate ajunge mai ușor acolo unde trebuie? O recomandare contează mult. Poți să fii cât de bun ai fi, să fii recomandat de o persoană din interior ajută cum nici nu te-ai gândi. Ca să nu mai spunem că odată ce cunoști mai multe persoane, ai șanse mai multe să afli despre oportunități de dezvoltare/angajare.

Pe urmă,  înveți să-ți organizezi timpul mult mai bine. Înveți că poți să faci multe în 24 de ore (inclusiv să dormi, da), mult mai multe decât ai fi crezut, că nu e așa greu să te încadrezi în timp, că poți să onorezi multe deadline-uri și înveți să prioritizezi mult mai bine. E adevărat că uneori trebuie să mai renunți la chestii, că mai sunt ieșiri pe care le ratezi, cursuri la care nu mai poți ajunge pentru că trebuie să recuperezi o oră de somn sau după-amiezi în care, deși ai vrea să ieși la o plimbare lungă, nu o poți face, fiindcă mai ai chestii de rezolvat. Dar trebuie să pui lucrurile în balanță și vezi spre ce înclină🙂

În plus, ajungi să te schimbi pe zi ce trece, fără să-ți dai seama. Înveți să lucrezi în echipă, să te integrezi tot mai bine într-o comunitate, să-i asculți pe ceilalți, să-ți susții părerea și să accepți când a ta e greșită. Înveți că poți să faci chestii de care nu te-ai fi crezut în stare și începi să simți, cu fiecare experiență, că nu mai ești atât de mic pe cât pari. Că și tu contezi enorm și că poți foarte ușor să stai de vorbă cu oameni pe care îi admiri și pe care i-ai văzut ca pe niște superoameni până atunci. Pe mine, ăsta e unul din lucrurile care mă motivează enorm.
Mie întâlnirea cu Valentin Lazea (economist-șef la BNR) mi-a deschis ochii în sensul ăsta , căci eu nu prea știam cum să mă port, așteptam să văd care e distanța pe care o setează el ca să nu o dau în bară în vreun fel, dar omul a început să facă puțină conversație cu mine despre cum am stricat noi pereții în sala în care se desfășura conferința. Mi-am dat seama că e tot om, că glumește și râde și a fost impulsul de care am avut nevoie ca să merg mai departe cu încredere.
Și-așa am ajuns să merg la o conferință la care a vorbit și Adrian Vasilescu (consilierul guvernatorului BNR), iar la finalul ei m-am trezit  în fața dumnealui, cerându-i permisiunea de a-l reține câteva minute ca să-i povestesc despre VIP, Econosofia și EMG și să-i propun o viitoare colaborare. Când mi-a dat două numere de telefon, când mi-a zis că mai repede îl găsesc pe mobil și mai repede prin mesaje text, eram șocată. M-am bucurat că mi-am amintit cum se scriu cifrele și la final mi-am dat seama că eu chiar am făcut chestia asta. Cred că a fost unul din momentele în care am realizat cât de mult am evoluat din octombrie până acum, câte am învățat și că mă aflu pe drumul cel bun🙂

Așadar, dacă vreți să faceți mai mult pentru voi, dacă simțiți că aveți timp de investit și dacă facultatea vă permite, faceți ceva pe lângă. Nu vă folosiți tot timpul liber pentru ieșit la sucuri și în cluburi și uitat la filme. Nu zic, trebuie și de-astea, trebuie mai ales să avem grijă de oamenii speciali din viața noastră, dar putem face mai mult. Satisfacția, garantez eu, e enormă. Când vezi cum crește proiectul la care ai lucrat și pentru care ai renunțat la câte ceva, îți dai seama că eforturile au fost răsplătite și ai învățat enorm.
Pe bune, fiți voluntari! Măcar un an, it’s gonna make a difference😀

6 thoughts on “Fă ceva mai mult!

  1. Subscriu. Si eu ma simt prost. Avem 2 organizatii de studenti aici la noi. Dar niciuna nu ma atrage. Una se ocupa doar cu balul bobocilor si alte petreceri d-astea unde te faci praf, iar in alta trebuie sa ajungi in anul 3 cam asa ca sa te bage in seama “pe bune”. Te invidiez, dar intr-un sens bun. Si ma gandesc ce soc a fost sa vorbeasca un mini-zeu cu tine, care esti DOAR un om minunat🙂 Toti suntem oameni si asta am invatat-o si eu cu timpul. E grozav cand vezi ca poti sa vorbesti cu un profesor, un judecator/consilier (in cazul tau) ca de la om la om. Nu stiu cum te-ai simtit tu, daaar eu m-am laudat la toataaa lumea cand a venit Laura Andrei, presedinte la Tribunalul Bucuresti, si mi-a spus personal “bafta multa! la revedere!” :)) 4 cuvinte magice!

    • Terminați cu simțitul prost, că vă bat😆
      Cum îi ziceam și Iuliei, dacă nu aveți organizații care simțiți că-s pentru voi, că vă ajută pe bune cu ceva, nu alegeți una doar așa ca să fiți într-una. E foarte bine că te focusezi pe ceva ce te ajută serios, decât să stai să organizezi petreceri. Mă îndoiesc că o să te ajute când ai dosare de clasat😉
      Cât despre sentimente…păi după cum vezi, și eu mă laud peste tot😳 Mai ales când speakerii de la proiect termină de povestit și se pregătesc să plece și ne felicită pentru tot ce am făcut/facem și ne încurajează să nu renunțăm.
      Sper să tot întâlnești de-acum oameni de ăștia ca Laura Andrei, să te motiveze și să-ți dea și mai multă încredere!

  2. Felicitari, Miss! Majoritatea habar nu au ce important e voluntariatul si il iau drept o simpla munca neplatita, uitand cat de multi oameni pot cunoaste prin genul asta de job. Asta o sa iti asigure un start mult mai bun decat majoritatii celor care se bazeaza pe faptul ca au timp de lucru toata viata (chestie adevarata si asta, dar traind in Romania, ai nevoie de sustinere).

    • Mulțumeeesc, Oana! Așa e, uneori chiar e un job, în ultimele săptămâni de organizare am stat și câte 7 ore pe zi pentru proiectul ăsta, dar am învățat atâtea lucruri și am cunoscut atâția oameni, încât raportul efort/efect tinde la zero😀

Leave a Reply

