Cât și cui?

Am uneori momente în care îmi doresc să fiu doar eu cu mine și să pot sta să mă gândesc, să analizez ce mi se mai întâmplă, cum reacționez la anumite lucruri, cât de bine realizez ce îmi propun. Mă rog, una peste alta, pur și simplu am nevoie de multe ori să-mi pun ordine în gânduri, să mă detașez un pic de tot ce e în jur și să mă gândesc la ce fac bine, ce nu, ce aș putea să schimb, ce ar trebui să nu schimb niciodată…

În momentele astea, unul din lucrurile la care îmi fuge gândul este cu câți oameni e ok să împarți lucruri despre tine. Câți ar trebui să știe câte amănunte despre tine? Eu am sigur anumite chestii pe care nu le spun nimănui, pentru că așa simt eu că e normal, fiindcă mi se pare natural să fie părți din tine pe care nimeni să nu le poată înțelege. Uneori, poate că-s chestii la care mi-e greu să mă gândesc nici când sunt doar cu mine, mi-ar fi imposibil să le spun altcuiva.
Pe de altă parte, am constatat în ultima vreme că, în cazul meu (și îmi permit aroganța de a crede că există multe persoane în situația asta), e foarte important ce, cât, dar și cui spun despre mine. Efectiv sunt persoane cu care nu pot să abordez anumite subiecte, deși îmi sunt foarte apropiate. Poate pentru că avem puncte de vedere diferite și am senzația că, nefiind pe aceeași lungime de undă, n-am putea discuta în aceeași termeni. Și când spun ”puncte de vedere” mă refer și la experiențe prin care am trecut și care și-au pus amprenta asupra noastră, obiective, planuri de viitor, idei despre viață, valori etc. Și atunci prefer să mă limitez la anumite subiecte ( care nu sunt neapărat mai puțin profunde) pentru că mi se pare că dacă vorbești despre un anumit aspect cu o persoană care nu e destul de deschisă și dispusă să te accepte fix așa, riști să fii judecat imediat, chiar dacă omul respectiv îți e aproape și te înțelege în multe alte privințe.

Cred că e ok să avem câțiva oameni cărora să le spunem lucruri despre noi și pe care să-i ascultăm la rândul nostru, conștienți fiind însă că atât noi, cât și ei, vom selecta aspectele pe care le discutăm. Mi se pare mult mai ok așa, it’s only fair, nu?

Leave a Reply

