Cum nu mănânc fructe

Uitasem cum e să adormi cu febră. Să te chinui să adormi adică. Și uitasem cum e să te trezești din somn cu fața arzând și cu gura uscată, tânjind după un pahar cu apă și după o pastilă miraculoasă care să te aducă la o temperatură decentă. Acum fix o săptămână am învățat asta din nou.
Din păcate, a fost o săptămână tare urâțică, nu m-am mai simțit așa rău de mult timp, mai ales că nu a fost o răceală, măcar așa mi-ar fi rămas premiul de consolare: mâncarea. Nu, am avut enterocolită. A fost fun, am mâncat puțin și prost. Sigur, nu vreau să fiu nerecunoscătoare, copiii din Africa ar da orice pentru o farfurie de orez fiert, dar permiteți-mi să fiu egoistă un pic. Orez fiert, supă, covrigi, sticksuri, ceai de mentă și apă; nu e tocmai un regal, aș putea spune. Nici azi nu am revenit la toate obiceiurile mele alimentare. Simt că am și uitat ce gust au laptele, iaurtul, ciocolata, până și de cartofii prăjiți mi-e dor. Mie, care mănânc cartofi prăjiți tot de-atâtea ori pe an de câte e solstițiu! Dar cel mai și cel mai frică mi-e să nu fi uitat ce gust au fructele. Pepenele roșu, dulce și zemos. Pepenele galben, strugurii, piersicile, nectarinele, prunele, perele. Mi-e dor de ele toate. Săptămâna asta am mâncat doar banane. Eu nu prea mănânc banane vara, sunt prea scumpe și farmecul lor pălește în fața celor mai sus amintite. Dar ce mai una, alta, banana is better than no fruit at all.

Da, a fost nașpa. Da, aștept cu nerăbdare să mănânc lapte, ciocolată cu mentă și un pepene întreg. O înghețată, o pizza și o tocăniță de pui cu ceapă și roșii, cu mămăliguță, desigur.

Hai că deja intru pe un făgaș anapoda, mă opresc aici din visare. Pe lângă febră, greață și frustrarea culinară, a fost durerea. De burtă. Dar o durere de-aia de ziceai că cineva se distrează mișcându-mi prin intestine o bilă enormă. O durere de-aia de nu știi în care colț al patului să te mai scufunzi ca să nu auzi și hohotele de râs ale ăluia de te chinuie.  Și de cap. Să ajungi să stai întinsă pe burtă cu capul atârnând în afara patului pentru că e singura poziție în care nu simți că ai un topor înfipt în jumătatea stângă a capului? Nu mi s-a mai întâmplat așa ceva, parol.

Dar au trecut. Toate, pe rând. Cu pastile, ceaiuri și răbdare. Cu seriale, o carte și câteva guri de compot ca premiu de consolare. Și acum sunt cât de cât bine. Și în momentele în care nu ziceam ”Jeeeeez, dacă îmi aplec capul pe spate nu mai văd cu ochiul stâng, asta trebuie să înceteze!”, m-am surprins zicând ”Cât sunt de fericită că în majoritatea timpului sunt sănătoasă!”. M-am gândit la oamenii care au o durere (sau mai multe, Doamne ferește!) cu care trăiesc zilnic. În fiecare moment al vieții lor, în fiecare oră, minut, secundă. Să te doară ceva întruna. Uneori mai intens, alteori mai domol, dar niciodată să nu se oprească. Teribil! (Da, m-am gândit și la House atunci.) Și atunci am realizat că eu una (și îmi permit aroganța să spun că sunt mai mulți așa) am nevoie din când în când de câte un episod de ăsta ca să-mi dau seama că ar trebui să mă vaiet mai puțin și să am mai multă grijă de mine. Pentru că da, replica ”nu mi se poate întâmpla mie” este aproape ilară dacă ne gândim că nu suntem cu nimic mai presus decât alții.

Și da, cred că din când în când am nevoie de câte un episod din ăsta dureros ca să-mi mai ajustez viziunea. Și ca să aflu de la televizor că singaporezii fac o insulă din gunoi. So yes, bring the pain!🙂

3 thoughts on “Cum nu mănânc fructe

  1. Bine gândit. Am trecut prin asta, ştiu cum e să te doară câte ceva tot timpul. Şi da, aşa este: ”Cât sunt de fericită că în majoritatea timpului sunt sănătoasă!”. Ar trebui să fim mai recunoscători şi să avem mai multă grijă de noi. O noapte frumoasă!

Leave a Reply

