Dimineți de septembrie, cu aromă de cafea

Vezi tu, pentru mine cafeaua nu e doar cafea, decât poate foarte rar. Poate într-o zi cu două examene sau atunci când mă plimb pe holurile facultății cu paharul de la automat și ochii pe jumătate închiși, căutând amfiteatrul. Și, dacă e să fim sinceri, cafeaua aia de la automat nu îmi prea place, motiv pentru care nici nu o pun la socoteală dacă mă întreabă cineva ”Ai băut cafea azi?”.

În rest, cafeaua este un moment, un ritual, dacă vrei. O beau încet, uneori lângă un pahar cu apă, ca să nu mi-o ia inima la sănătoasa dacă am făcut-o prea tare, savurând fiecare înghițitură. Uneori o beau cu mama, stând la povești, încercând să profităm de timpul pe care îl petrecem împreună, dar de cele mai multe ori o beau singură. Ascult muzică, scriu pe blog, citesc sau mă uit la un episod dintr-un serial. Profit cât pot de mult de faptul că încă nu am un job la care trebuie să fiu la o anumită oră, pentru că sunt conștientă că atunci când asta o să se întâmple, s-a zis cu savuratul cafelei câte o oră, așa cum se întâmplă acum, mai ales în vacanță.
Atât de mult țin eu la acest ”coffee time”, încât atunci când programul îmi permite, prefer să nu o beau repede înainte de cursul de la 9, ci să aștept până la 12 când mă întorc acasă și am timp să o savurez, chiar dacă atunci trebuie de cele mai multe ori să citesc chestii pentru școală sau, în orice caz, lucruri mai serioase. Măcar știu că nu mă grăbește nimeni.

Ai să înțelegi poate, acum, de ce nu răspund entuziasmată la ușă dacă ai bătut fix când eu mă așezasem confortabil și sorbeam prima gură de cafea. Și de ce nu port conversații telefonice elaborate cu tine, dacă te-ai găsit să mă suni exact atunci. Sigur, depinde de starea pe care o am, dar în principiu cafeaua este momentul meu și ai să înțelegi poate de ce nu l-am mai prea savurat în ultima vreme, de când tu, muncitorule de pe schelă, trebuie neapărat să strigi la colegul care e la 50 de cm de tine, că altfel nu e fun. Ai să înțelegi de ce am scos capul pe fereastră și ți-am aruncat privirea aia, după care am trântit geamul frustrată. Pentru că îmi strici zen-ul, de aia!

O piesă pe care o ascult în fiecare toamnă, merge de minune cu cafeaua. Să aveți o toamnă minunată, deși cea astronomică n-a început încă🙂

2 thoughts on “Dimineți de septembrie, cu aromă de cafea

Leave a Reply

