Uniformă trendy în școala primară?

Când vine vorba de uniforme, toate-s vechi și nouă toate, vorba poetului. Să mă arunc în discuții de genul ”ba e bine cu uniforme, că nu mai stau copiii cu gândul la haine și pun mâna pe carte” și ”ba nu e bine cu uniforme, că le știrbim personalitatea” nu e cazul, pentru că am ieșit prea de curând de pe băncile liceului și m-ați acuza că-s biased😆 Dar azi m-am uitat prin niște poze și mi-am amintit că eu am purtat uniformă și n-am avut nicio problemă în a mă diferenția de ceilalți, așa cum nici nu am simțit că nu-mi pot defini personalitatea din cauza șorțulețului albastru sau a cămășii albe de mai târziu.

În clasele I-IV aveam clasica uniformă cu șorțuleț albastru și vă zic sincer că mi-a plăcut uniforma aia, și nu m-am simțit în niciun fel ciudat pentru că eram îmbrăcați toți la fel, mai ales că mami îmi înlocuise gulerul ăla cu unul de dantelă, de care nu mai avea nimeni și de care am fost efectiv îndrăgostită😀. În gimnaziu am venit fiecare îmbrăcați în ce haine aveam/voiam/ne plăceau/erau călcate la miezul nopții când ne gândeam ce să ne punem pe noi a doua zi😆
Liceul…oh, liceul cred că a avut o criză de personalitate adolescentină mai mare decât ale noastre, pentru că oamenii ăia nu s-au prea hotărât cum ar trebui să ne îmbrăcăm și nici nu ne-au obligat să ne conformăm. Pantaloni/fuste negre, cămăși albe, cravate roșii, bluze albe, tricouri polo cu sigla liceului, pe toate le-am încercat.  Într-a XII-a a devenit serioasă treaba, s-au făcut pantaloni/fuste și veste de culoare prunei (nu mov, nu violet, prună!), asortate la bluze albe, dar noi am scăpat de ele, pentru că fiind în an terminal nu se merita investiția. Încă mai am tricourile alea și-mi sunt dragi acum, mai ales că mă trezesc zâmbind mereu când fac ordine în dulap.

Cu toate astea, nu uniformele sunt cele care îmi vor rămâne în minte pentru totdeauna, ci uniformele festive din școala primară. Am avut o super-învățătoare din majoritatea punctelor de vedere, iar unul din ele era că era destul de cochetă și și-a dorit ca și noi să ne îmbrăcăm mai special în momentele mai speciale. Așa se face că la orele deschise, la inspecții, la serbări sau la premierea de sfârșit de an, clasa noastră era singura care era îmbrăcată în același timp în uniformă și festiv. Cămașă albă, fustă  din spandex verde-turcoaz (respectiv pantaloni), cravată și vestă (opționale) din același material. Serios, eram chiar drăguți, cu toată modestia😆
Sigur, faptul că eu am pierdut fusta, că mama mi-a făcut alta, mai scurtă și la care dacă te uitai atent observai mica diferență de nuanță și că am reușit s-o pierd și pe aia până la sfârșitul clasei a IV-a… e cu totul altceva. Așa am reușit să mă duc la ultima premiere îmbrăcată altfel decât colegii mei, să le ”stric” imaginea în poză cu fusta mea mini dreaptă și bej. Nu mă întrebați cum am făcut de le-am pierdut pe amândouă, nici măcar nu eram îndrăgostită pe atunci să zici că-mi stătea mintea aiurea. Cert e că uniforma asta o să-mi rămână mereu în minte și-n suflet și răspunsul meu la întrebarea din titlu este sigur da. Noi (cel puțin eu) ne simțeam tare speciali și moderni îmbrăcați așa și sunt tare curioasă dacă doamna învățătoare mai procedează așa sau dacă și prin alte părți se poartă. De fapt, nici nu știu ce uniformă se mai poartă în școala primară acum, hmm.

Ca să nu ziceți că n-am dovezi, vă las două poze: una e cu mine în prima mea fustă la o serbare, iar a doua e după premierea din clasa a IV-a, când am fost la cofetărie cu colegii și aveam ochii închiși și o figură de fițoasă, eh😳

 

Cine, ce uniforme demne de ținut minte mai are?

4 thoughts on “Uniformă trendy în școala primară?

  1. Uniforma din I-IV mi-o aduc aminte la fel ca tine cu mare drag. Desi nu o purtam zilnic, nu ne-o cerea domnul invatator, eram tare mandra sa o imbrac la inspectii sau serbari si sa imi apreteze Nana (aka mamaie) funda alba de pus in par. Apoi, la fel ca tine (oare de ce?) in V-VIII am experimentat toate hainele, de la treninguri la fuste. In liceu, totul bine si frumos pana in ultima luna de clasa a XI, cand s-au hotarat sa ne bage uniforme.

    Acum urmeaza show-ul. Nu eram a XII-a, deci dupa parerea conducerii, TREBUIA sa dam 300 ron sa luam uniforma. Dupa foarte multe certuri [copii din Carabella, multumiti-ne!], clasa noastra a convins conducerea sa ne lase sa cumparam doar sacoul si vesta, pe care am dat aproximativ 150 lei. Discutii despre pret? Da, normal. Tinand cont ca le-am purtat un an de zile si nici ala intreg si s-au tocit in coate mai-mai sa se rupa (eram a XII-a, deci cu siguranta nu ma tavaleam prin curte cu ea). Ulterior, am aflat ca anul asta ii obliga pe copilasi sa cumpere uniforma intreaga.

    Tin sa precizez ca ne-au pus sa ne cumparam undeva in clasa IX-X insigne. Chiar doua, daca pierdem una sa avem de rezerva. Am dat in jur de 50 lei pe 2 buline ciudate si albastre, pe care nu ni le-a cerut nimeni NICIODATA.

    Cred cu tarie in uniforme in scoala, dar urasc bataia de joc si afacerile din spatele uniformelor. Sa dam 300 lei pe o uniforma de buna calitate, care nu se va toci in primul an si care sa fie purtata cu mandrie.

    • Da, e aiurea că se face din asta mai întâi o afacere. Cumva, ar trebui să caute cel mai bun raport calitate-preț, pentru că nu toată lumea își permite atâția bani. Mai ales că dacă le fac în clasa a IX-a și, prin absurd, nu se tocesc, uzează, tot sunt șanse mari ca pantalonii băieților să rămână scurți până într-a XI-a, zic eu, și teoretic ar trebui schimbați.

      Eh, acuma noi am scăpat, om vedea ce-o mai fi🙂

  2. Eu n-am avut uniformă în gimnaziu, doar la liceu. Au dat ai mei o groază de bani pe fustă + pantalon + vestă (toate lălâi şi oribile) ca să folosesc doar vesta… vreo 2 luni, că după aceea a fost ceva scandal şi s-a renunţat la idee. Încă le mai am în dulap şi mă distrez de fiecare dată când mă gândesc la perioada aia… în care nu le-am purtat :))

Leave a Reply

