I like my money right where I can see it

Când Carrie din Sex and the City se hotărăște să se mute cu Mr. Big într-un super apartament din New York, cea mai mare problemă a ei este aceea că dulapul este minuscul. Casa i se pare divină, dar ea, ca o împătimită a modei, cu unul din motto-uri fiind probabil  ”Jimmy and Manolo are girls’ best friends”, nu se poate adapta chiar atât de mult încât să-și înghesuie toate hainele în spațiul ăla restrâns din spatele celor două uși. Doamne ferește, să facă Dior vreo criză de claustrofobie pe acolo?
Și atunci Mr. Big, pentru că o iubește, se pare, face niște modificări și dulăpiorul devine un dressing în adevăratul sens al cuvântului, cu locuri pentru haine pe o parte și pe alta, iar pe peretele din față, muuult spațiu pentru pantofi. Sigur, Carrie e în culmea fericirii și primii care au onoarea să-și ocupe locul acolo sunt o pereche de Manolo Blahnik albaștri, dar deja mă îndepărtez de ceea ce voiam să spun.

Ceea ce vreau să spun e că eu vreau dressingul ăla. Îl vreau în primul rând  pentru că, recunosc, mi-aș dori pline rafturile cu pantofi. Spuneți-mi că-s superficială, dar îmi plac foarte mult pantofii și când închid ochii, în loc s-o văd pe Carrie, mă văd pe mine făcându-mă comodă în fața oglinzii și probând patru, cinci perechi  într-o dimineață, ca să văd care vin mai bine cu ținuta.
Și-l mai vreau pentru că totul e atât de ușor de organizat acolo, e mult spațiu și hainele n-ar mai sta înghesuite cum îmi stau acum în dulapul de la cămin. Implicit, e mult mai ușor să te decizi ce porți azi, cum le combini, dacă sunt puse lejer  și te poți desfășura😀

N-aș avea probleme dimineața, fiindcă doar cu o privire printre umerașe mi-aș alege o pereche de pantaloni ușor evazați, cărămizii, numai buni pentru  o zi de toamnă, la care aș asorta o bluză verde-kaki, ambele din bumbac și un strop de elastan, ca să se așeze bine. Cu o pereche de balerini negri, comozi, aș fi gata pentru o zi de facultate, plină de plimbări dintr-o sală în alta și discuții despre sisteme bancare și asimetrii informaționale.
După-masă, când m-aș vedea cu oamenii mei dragi din Econosofia, aș lua de pe umeraș o rochie roșie din vâscoză și acril și mi-aș pune în picioare o pereche de ghetuțe negre, cu șiret și talpă ortopedică. O ținută comodă și mai ales feminină, fiindcă o femeie rămâne o femeie chiar și atunci când vorbește despre relaxări cantitative și cursuri de schimb.
Și pentru că-mi plac enorm plimbările nocturne prin parcul Kiseleff, nu mi-ar prisosi nici o pereche de jeanși albaștri, o bluză cărămizie cu mânecă lungă și un poncho moale și călduros, că și-așa îmi doresc unul de vreo mie de ani și acum se anunță vreme rece și vânturi la care coafura nu rezistă.
Peste o lună, la concert la Havasi, mi-aș pune pe mine, pe lângă un zâmbet larg de tot, o rochie neagră din poliester și vâscoză, cu o curea simplă-n talie și un cardigan crem și m-aș bucura și mai mult de fiecare acord din ”The Storm” sau ”Lacrimosa”. Seara, cu tălpile deja încălzite de balerinii mei de casă din material textil, m-aș băga sub pătură într-o cămașă de noapte în nuanțe de mov și turcoaz și-aș adormi târziu, cu gândul  încă la Sala Palatului și la cel mai rapid pianist din lume.

Sigur, dressingul mare, luminos, plin cu pantofi și cu hainele așezate după tot felul de clasificări, rămâne momentan un vis. Colecția de toamnă a Designers, marcă proprie a Real, e însă cât se poate de…reală, ceea ce înseamnă că toate obiectele astea vestimentare își pot face loc în dulapul meu chiar începând de azi.
Fiindcă deși n-aș da niciodată toți banii pe haine, măcar o dată pe sezon rezonez cu Carrie: I like my money right where I can see it…hanging in the closet!

Articol scris pentru Superblog 2012 – etapa 2.

Leave a Reply

