Dreaming out loud

Ajungi uneori să-ți dorești niște lucruri atât de mult, încât atunci când ți se întâmplă îți ia ceva timp să te obișnuiești cu ideea și să începi să te bucuri de-a binelea. Nu poți să sari de fericire, să cânți și să bați din palme, pentru că undeva, acolo în sufletul tău, tot există o urmă de îndoială…

Și atunci când visul pe cale să se împlinească se numește Paris, cu atât mai greu e totul. Țineam în mână strâns biletul de avion, în timp ce mă îndreptam spre aeroport și nu-mi venea încă să cred că peste câteva ore aveam să fiu acolo. Să văd toate locurile la care până atunci doar visasem, în timp ce citeam articole pe site-uri de călătorii și mă uitam la pozele pariziene ale altora. Era rândul meu acum.
După un drum neînchipuit de lung, umplut cu gânduri despre turn și străzi înguste cu miros de ploaie, despre muzee și boulangeries cu cafea aromată și croissante pufoase, am ajuns la hotel. Am știut atunci că nu voi regreta nicio clipă alegerea făcută și că mă voi bucura de fiecare secundă petrecută aici.
M-am temut tot timpul, atunci când îmi făceam planuri de a ajunge într-o destinație de pe lista mea de ”at-least-once-in-a-lifetime”, că vor fi lucruri pe care nu le voi putea controla și sejurul meu va avea de suferit. Dar când domnișoara de la recepție și-a așternut pe față cel mai cald zâmbet pe care îl văzusem de mult timp și mi-a urat ”Bonjour, Mademoiselle! Sois la bienvenue!”, am uitat că am avut vreodată inima strânsă.
Până am ajuns în cameră, am fost întâmpinată de oameni atât de bine dispuși, că fuseseră parcă puși acolo special pentru ca eu să plec fericită din Franța, iar în momentul în care am pășit înăuntru am simțit că intru într-o altă lume. Decorurile, spațiul în care te puteai simți ca acasă, lumina plăcută și, în același timp, ecologică, patul mare cu multe perne și halatul pufos din baie, dar mai ales ustensilele necesare ca să-ți faci propria cafea…priceless! Știam deja că aveam să mă trezesc dimineața, să-mi prepar cafeaua și s-o las să se răcească ușor în timp ce eu petrec ceva timp în baie, bucurându-mă de cosmeticele Agua de la Tierra, despre care auzisem deja atâtea păreri pozitive, nu doar pentru calitatea lor, dar și pentru ambalajele oxobiodegradabile în maxim 7 ani. Apoi urma să mă așez în fața  laptopului, în timp ce-mi savuram fiecare înghițitură de cafea, ascultând Zaz sau Edith Piaf și citind blogurile mele preferate. Nu știam atunci că aveam să descopăr pe site-ul NH Hoteles un calculator care să-mi spună pentru cât dioxid de carbon sunt responsabilă ca urmare a sejurului meu în orașul ăsta minunat.
Seara, când mă întorceam după încă o zi de aer franțuzesc, obosită , dar cu aparatul plin de poze, iar sufletul de emoții, aveam să mă relaxez cu o carte bună și să adorm liniștită, cu Chopin pe fundal și fără grija că, ori de oboseală, ori de la prea multă fericire, aveam să dorm atât de profund, încât să nu mă trezesc la timp. Asta pentru că în fiecare dimineață, o voce plăcută și pe care o simțeai zâmbindu-ți în telefon, dovedindu-ți încă o dată că dacă vrei, se poate și nu e atât de complicat să-ți faci clienții să se simtă ca acasă în hotelul tău, mă trezea cu un telefon, îmi ura o dimineață plăcută și o zi minunată.

Când m-am trezit în dimineața ultimei zile, când știam că peste câteva ore aveam să părăsesc camera în care mă simțisem acasă o săptămână întreagă și orașul care, simțeam eu, mă adoptase de acum pentru totdeauna, mi-am luat câteva minute ca să privesc în jur și în oglindă și să-mi spun că se poate. Oricât de îndepărtat ar părea un ideal, dacă ne străduim destul, îl putem atinge. Că, așa mici cum suntem noi, oamenii, suntem deseori mai puternici decât ne închipuim și n-ar trebui să uităm asta nicicând.

Și ce bine că, de multe ori, nici nu e nevoie de o călătorie mai mult decât imaginară până la Paris ca să realizăm lucrul ăsta…

Articol scris pentru SuperBlog 2012 – etapa 13.

Leave a Reply

