Tot zenul meu e pe site la Eurostat

Da, mi-aș fi dorit să stau toată vacanța în vârful patului, să citesc ce-mi poftește inima, să ies un pic să mă plimb în jurul lacului înghețat și apoi să mă așez din nou în pat cu probabil aceeași carte în brațe (dat fiind că tocmai am început să citesc ”Shogun”), să beau cafele și ceaiuri și vinuri fierte și să mănânc clementine până nu-mi mai pot scoate mirosul lor din degete. Dar pentru că profii mei nu rezonează cu mine și nu simt că e necesar ca eu să-mi îmbunătățesc cunoștințele despre cultura japoneză, trebuie să-mi împart timpul între proiecte, pregătiri pentru teste, parțiale și examene și, dacă reușesc, să mai picur și câte un film, un serial sau câteva pagini cu nume greu de pronunțat.

Îmi tot propun de vreo săptămână să scriu, fiindcă pare că a trecut o veșnicie de când n-am mai publicat un articol de mai mult de 5 rânduri, doar că oricum aș fi dat-o, abia azi am reușit să mă pun serios cu degetele pe taste. Și plănuiam să scriu un articol din ăla de sfârșit de an (din fericire, nu de sfârșit de lume, ha!), nu neapărat cu planuri pentru 2013, cât cu câteva gânduri despre ce a fost 2012, dar nu mai pot. Nu mai pot, fiindcă pentru asta ar fi trebuit să fiu relaxată, să mă port din amintire-n amintire, din emoție în emoție, să nu mai știu când să mă opresc atunci când venea vorba de ”ce am învățat anul ăsta”, iar eu nu sunt relaxată. Nu sunt zen. Tot zenul meu e pe site la Eurostat. Fir-ar să fie de bază de date cu cine o avea grijă de ea, că mi-a mâncat ore întregi din viață, mi-a întins nervii la maxim și mi-a scos câteva fire de păr alb în cap. Păi dacă faci o bază de date, fă-o cu simț de răspundere, că după ce că abia dacă știu ce să fac cu datele alea, nici măcar să le găsesc nu pot?!

Și așa am făcut eu cum am făcut, și nici azi n-am scris despre câte am trăit anul ăsta, despre câți oameni am cunoscut, despre câte am învățat, câte zâmbete am furat și câte am făcut cadou, ce am câștigat și cât am pierdut. Și nici despre planuri n-am scris, dar despre astea nici n-am să scriu. Poate și pentru că toată lumea își face ”rezoluții” de an nou, iar eu nu știu dacă e vorba de alea de la aparatele foto sau nu.

Până una, alta, ceva în loc de colinde. Și de zen.

Leave a Reply

