JB

Mi-am făcut cândva un test de personalitate și am obținut că sunt INFJ. Ca Amélie. Și Goethe. În fine, fiecare literă vine de la o caracteristică anume, iar J-ul ăla din coadă de la judging. Sau poate judgemental. Pentru că da, te judec și-mi asum asta.

Dar nu te judec pentru că ești alb, negru sau galben, nici pentru că ai ochii mari și rotunzi sau mici și oblici. Nu mă interesează că ești gay sau bisexual, adept al evoluționismului sau creaționismului, vegetarian sau nu. Mă respecți? Nu-mi râzi în nas pentru că-s mai albă decât tine? Nici pentru că nu știu ce mișto e să faci sex cu o femeie, femeie fiind? Nu te dai în spectacol la paradele alea inutile care arată mai mult a bal-mascat? Nu-mi spui că-s proastă și limitată pentru că am ales să cred într-o ceva forță superioară, iar tu deții adevărul absolut moștenit de la Darwin? Nu-ncerci să mă convingi că trebuie să o dau doar pe salate și chestii raw? Super, te respect și accept cu ușurință faptul că suntem diferiți. Dacă accepți și tu, că altfel n-are rost să ne pierdem timpul stând de vorbă.

Te judec însă după remarcile răutăcioase gratuite și  pentru ipocrizia frapantă. Și-mi place atunci când te dezarmează calmul meu, deși tu veniseși pregătit să-mi arunci două-trei săgeți. Te judec după modul în care le vorbești celor din jur și după felul în care îți asumi sau nu responsabilitățile. Te judec pentru că nu-ți vezi lungul nasului și nu știi când să taci, pentru că tu singur vrei să-mi spulberi orice îndoială legată de cât de ignorant ești. Te judec pentru că ți-e rușine să spui ”nu știu” sau ”da, am nevoie de ajutor” și preferi să o dai în bară. Te judec pentru că te mândrești cu faptul că n-ai mai pus mâna pe o carte de la ultimul sfârșit al lumii.
Și da, îți convine sau nu, te judec după cum te exprimi. Te judec pentru că, deși ai avut ocazia să înveți, nu știi unde să pui o cratimă și pentru că n-ai aflat până acum că repercuRsiunile nu există. Și nu-mi spune că din greșeală. Te judec fiindcă mă faci să-mi doresc să știu să patinez și să-ți stric toate piruetele când te împing ”din greșeală”, până înveți că se spune patinoar, nu patinuar. Te judec fiindcă îmi spui că nu se pune virgulă înainte de ”și”, dar tu o pui între subiect și predicat.

Când nu sunt ocupată să-mi fac asta mie însămi, te judec pe tine. Pentru că așa scrie în profilul personalității mele. Și la horoscop. Și pentru că pot.
Judgemental Bitch. That’s me!

4 thoughts on “JB

  1. Pingback: “Nothing worse could happen to one than to be completely understood” « Fingerprints

Leave a Reply

