Manifest pentru SMS-uri

Îmi plac SMS-urile. Mult mai mult decât conversațiile telefonice. Sigur, un apel venit de la o anumită persoană într-un moment cu totul neașteptat, când omul de la capătul celălalt al liniei e ultima persoană la care te-ai fi așteptat să te sune, poate să facă de cinci ori mai mult decât toate SMS-urile pe care vi le-ați scris vreodată. Da, să-i auzi vocea omului ăluia, să simți cum zâmbește la telefon, să vezi cum ocolește anumite răspunsuri sau cuvinte sau pur și simplu să asculți puțin tăcerea…toate astea sunt așa plăcute. Dar fără SMS-uri, apelul ăla n-ar fi existat. Și dacă ar fi să știu că de-acum încolo aș putea fie doar să scriu SMS-uri, fie doar să am conversații telefonice, atunci aș alege fără să stau pe gânduri SMS-urile.

Pentru că doar editorul tău de mesaje știe câte ore ai petrecut tastând, ștergând, corectând și apoi apăsând sfios butonul ”Send”.  Pentru că datorită SMS-urilor, emoțiile și zâmbetele au căpătat unitate de măsură. Se măsoară în numărul de caractere, în semne de punctuație sau emoticons. Se măsoară în minutele dintre ”Delivered to” și ”1 New Message”  și în fracțiunea de secundă dintre ”1 New Message” și ”View”. Și pentru că, vrei sau nu, nu-ți vei mai putea aminti exact cum a decurs conversația aia, dar mesajele…pe alea le poți păstra și le poți reciti din când în când, zâmbind, chiar dacă puțin amar și nostalgic.
Îmi place să scriu SMS-uri și să le trimit, dar îmi place și să scriu SMS-uri ipotetice, pe care știu că  nu le voi trimite vreodată. Le scriu, le dau Preview, zâmbesc și le șterg. Pe unele pentru că nu e cazul să le trimit, pentru că situația nu mai e de așa natură, iar pe altele pentru că destinatarii lor nici nu mai știu că exist probabil. Sau dacă știu, oricum pot trăi la fel de bine și fără să facă texting cu mine.

Îmi plac SMS-urile, pentru că doar tu și telefonul tău știți câte mesaje ai scris, ezitând apoi între a le șterge și a le trimite și la câte ai apăsat ”Send” într-o secundă, dintr-un impuls, pentru a te întreba după: ”Ah, dacă nu trebuia să fac asta?” Doar voi și poate o prietenă.

Îmi plac SMS-urile. Să le scriu, să le citesc și să le trimit. Și mai ales…să le primesc.

6 thoughts on “Manifest pentru SMS-uri

  1. Mie imi plac doar anumite sms-uri. Cele cu valoare sentimentala, sa le numim asa. Imi plac atat de mult incat am pastrat unele si din 2002. Sunt sms-uri si sms-uri. Unele iti aduc aminte de oameni, altele de situatii, intamplari, decizii. Sunt atat de pretioase incat nu pot fi sterse…

  2. Nu prea mai am timp de ele. Prefer conversatiile, dar aveam si eu o perioada cand imi placeau mai mult. Aveam mai mult curaj sa ma exprim. Nu mai am problema asta.🙂

Leave a Reply

