Unele lucruri rămân la fel

La începutul anului, în perioada de recrutare a VIP, am scris un articol care, din diverse motive, a rămas până astăzi doar la stadiul de document Word, așa că m-am gândit să-l scot la lumină, chiar dacă după câteva luni bune.
Sigur, de atunci s-au mai schimbat câteva chestii, au mai venit niște oameni și…au plecat alții, din păcate. Cu toate astea, unele lucruri vor rămâne mereu la fel: entuziasmul, zâmbetul de pe buze când vorbesc despre VIP și Econosofia, atașamentul față de tot ceea ce înseamnă ele🙂

Cineva spunea că nu-ți amintești zile, ci momente. Nimic mai adevărat. N-aș putea spune că-mi amintesc ce zi era când am aflat de VIP și Econosofia, dar cu siguranță că nu voi uita prea curând momentul în care am coborât din lift și am fost abordată pe cel mai entuziast ton care mi-a fost dat să-l aud în ziua aia. Din cele 30 de secunde de interacțiune mi-au rămas în minte cuvintele ”voluntariat”, ”economie”, ”conferințe”, ”oameni interesanți” și ”BNR”. Am cerut un pliant și am plecat acasă. După ce am citit tot ce am găsit despre VIP, am zis că trebuie să aplic aici, asta deși trimisesem deja un formular către o altă organizație.

E adevărat, îmi amintesc că interviul a fost într-o zi de luni, dar chiar și așa, a fost tot într-un moment când am decis că, dacă și oamenii de pe partea cealaltă a mesei sunt de acord, locul meu e aici. Se poate să fi fost imaginea pe care m-au ajutat să mi-o creez despre organizație și comunitate, faptul că mi-au pus la încercare și creativitatea, entuziasmul lor sau motivația Andreei, actualul nostru președinte, dar cert e că am auzit un click și hotărârea mea a fost luată.
După ce VIP-ul m-a ales (da, vreau să cred că VIP-ul m-a ales pe mine), viața mea a devenit mai plină de momente. Acum, privind în urmă, încerc să-mi închipui primul meu an de facultate fără VIP, fără oamenii interesanți de care aminteam mai sus, fără ședințe, conferințe, traininguri și, mai ales, teambuildinguri, la fel cum încerc să-mi imaginez primăvara fără ”Economics through a Macrofying Glass”. Conștientizez în fiecare zi că fiecare moment petrecut în Econosofia m-a ajutat să fiu omul care sunt azi, cu mult diferit față de cel care eram acum fix un an, când stăteam într-un fotoliu confortabil din Aula Magna a ASE-ului și îl ascultam pe rector vorbindu-ne despre experiența minunată a studenției care începea atunci și acolo. Nici nu știam în momentul ăla câtă dreptate are.

Am afișat deseori un zâmbet forțat atunci când am fost întrebată dacă n-aș vrea să fac altceva în timpul meu liber, decât să-l aloc voluntariatului, unde ”nu-mi iese nimic”. E greu să explici cuiva ce înseamnă să fii membru VIP, pentru că experiența asta se trăiește, nu se povestește; cu atât mai greu e să convingi pe cineva că, pentru tine, ăsta e cel mai bun mod în care ți-ai putea petrece timpul liber, mai ales dacă omul respectiv  pleacă de la premisa că dacă nu există beneficii materiale, atunci nu se merită. Din fericire, există mulți oameni excepționali, exact din aceia în care VIP-ul crede cu tărie, care înțeleg  exact ce-ți aduce voluntariatul, fără să fie nevoie să le explici în cuvinte.

Eu sunt o norocoasă pentru că știu astfel de oameni, pentru că împart cu ei valori, păreri, idealuri, pentru că mă inspiră și mă motivează în fiecare zi și pentru că știu că, datorită lor, lumea în care trăiesc e măcar un pic mai bună. Pentru că ei nu așteaptă ca altcineva să facă lucrurile pentru ei, ci pun mâna pe treabă și-și construiesc lumea așa cum o vor.
Nu știu cui ar trebui să mulțumesc  pentru cele 30 de secunde din fața liftului din Moxa, care nu doar că mi-au schimbat întreaga studenție, dar m-au adus într-un loc în care viziunea, planurile și obiectivele mele au căpătat noi forme. După un an de VIP și Econosofia, nu pot să-mi doresc decât ca, începând de astăzi și alături de noi oameni excepționali, să am parte de încă un an măcar la fel de productiv și să mă apropii cu încă un pas de fiecare obiectiv setat. Ce zici, vii și tu?”

Leave a Reply

