Îmbrățișări

imbratisareivcelnaiv

Acum ceva timp, cineva îmi spunea zâmbind că unul din cele mai plăcute sentimente este atunci când îmbrățișezi pe cineva, iar persoana respectivă te îmbrățișează înapoi. Pentru că, spunea, de foarte multe ori (chiar dacă nu pare) de fapt este o singură persoană care îmbrățișează, cealaltă doar lăsându-se îmbrățișată. Și mă trezesc deseori gândindu-mă la asta acum, fiindcă până atunci nu-mi pusesem o așa problemă.

Nu mă gândisem până atunci că sunt mai multe perspective, că poți fi mai des persoana care îmbrățișează sau, dimpotrivă, persoana care se lasă îmbrățișată. Eu, dacă mi-ești drag, te îmbrățișez și nu stau să analizez dacă mi-ai întors gestul sau nu. Nu mă gândesc dacă ți-ai pus brațele în jurul meu doar din politețe, ca să nu mă simt stingherită, sau chiar ai simțit că vrei să faci asta.  Sau nu analizam.
Da, de la discuția respectivă mă mai gândesc uneori la asta. Când n-am treabă și gândurile îmi zboară aiurea, mă gândesc oare de câte ori am fost îmbrățișată doar din politețe și, mai ales, mă gândesc de câte ori am făcut eu asta la rândul meu. De câte ori nu am răspuns cu aceeași monedă unei îmbrățișări sincere?
Îmi dau seama acum că au fost atât de multe astfel de situații, dar că pur și simplu, odată trecut momentul, nu m-am oprit să mă gândesc la asta. Am trecut peste stinghereala aia de o secundă și am mers mai departe, fiindu-mi, probabil, foarte clar la nivel subconștient că mă voi mai afla de nenumărate ori în aceeași postură. Și mă gândeam, cum aș putea să schimb asta? Păi cum aș putea? Că doar n-o să mă apuc să le spun oamenilor: ”De-acum nu am să vă mai îmbrățișez decât dacă simt eu că o fac din suflet, sub nicio formă ca să mă conformez unor standarde sociale.” La fel cum nici n-am să-i rog să nu mă mai îmbrățișeze nici ei din politețe sau să mă atenționeze, dacă mă văd întinzându-mi brațele, că nu simt atâta afecțiune pentru mine încât să-mi accepte gestul.

Și am ajuns la concluzia că persoana respectivă are dreptate. Că de multe ori gestul ăsta e unilateral, că de tot atât de multe ori există o persoană îmbrățișată și o persoană care îmbrățișează și că atunci când simți că ești îmbrățișat înapoi e poate unul din cele mai plăcute sentimente. Și-i mulțumesc pentru că m-a făcut să fiu conștientă de lucrul ăsta🙂

5 thoughts on “Îmbrățișări

  1. să ştii că are dreptate acel cineva al tău. de cele mai multe ori tratăm îmbrăţişările, pupaturile pe obraz, chiar şi strângerile de mână ca şi cum am fi nişte roboţi. uităm să fim vii. apropo de “vie”, merci încă o dată pentru carte. mi-a dat senzaţia că m-am îmbrăţişat sincer chiar pe mine. e o lecţie frumoasă de viaţă.
    vacanţă frumoasă în continuare!🙂

Leave a Reply

