Coincidență?

De la o vreme am început să mă gândesc că multe lucruri nu au loc chiar așa întâmplător cum ar părea la prima vedere. Că poate nu le găsim noi sensul imediat, asta e una, dar eu sunt convinsă că există și ”întâmplări programate”. De cine? Asta e cu totul altă discuție, dar dacă sunt sigură de ceva, asta e că nu tot ceea ce se întâmplă este întâmplător.

Și azi, azi nu vorbesc despre ceva personal, deși dacă m-aș apuca…dar nu.

Cred că mulți oameni știu că ieri a fost ziua Academiei de Studii Economice, s-au împlinit 100 de ani de când regele Carol I semna decretul de înființare a ceea ce este astăzi cea mai importantă instituție de învățământ economic din România. Și da, spun asta pentru că încă mai cred asta, deși oamenii apropiați știu ce sentimente am nutrit pentru ASE în ultima perioadă. Nu e nici pe departe așa cum mi-aș dori, sunt atât de multe lucruri pe care le-aș vrea altfel, încât am fost hotărâtă să nu-i dedic niciun rând cu ocazia asta. M-am bucurat de conferințele organizate cu ocazia Centenarului, dar atât.
Și acum de ce scrii, măi fată? Păi scriu, pentru că ieri a plecat dintre noi un om pe care ASE-ul l-a avut la conducere timp de opt ani. Și poate să-mi spună cine-o vrea că e întâmplător faptul că omul ăsta a reușit să lupte cu boala fix până ieri. Pentru că nu cred. Puteți să-mi spuneți că sunt naivă, dar nu cred.

Așa că azi, după un an și ceva de facultate, spun ”Odihnească-se în pace!” pentru domnul Prof. Univ. Dr. Ion Gh. Roșca, rectorul ASE din perioada 2004-2012. Nu cred că a știut vreodată cât de mult a destins atmosfera din Aula Magna, de la deschiderea primului meu an de facultate, cu exprimarea sa mai puțin academică🙂 Am înțeles, desigur, mesajul dumnealui și sunt convinsă că voia doar să ne insufle spiritul aseist, dar recunosc că voi râde mereu când îmi voi aminti: ”Să sugeți tot ce vă dau profesorii!”

Pentru tot ceea ce (știu că) a făcut pentru studenți și pentru că acest eveniment trist mi-a arătat încă o dată că unele lucruri nu sunt coincidențe, îi mulțumesc.

Leave a Reply

