Defulare

Hai să clarificăm o chestiune: nu e vorba că nu mă interesează părerile altora. Faptul că trăiesc între oameni mi se pare unul dintre cele mai faine lucruri, pentru că eu continui să cred că sentimentul de apartenență e printre cele mai importante. Nu cred că aș putea să trăiesc singură pe o insulă, ce farmec ar mai avea toată treaba asta? Așa că da, chiar mă interesează părerile celor din jur, contrar aparențelor, doar că nu ale tuturor.

Imaginea aia din „My girl” pe care am pus-o pe blog zilele trecute era cât se poate de potrivită. I only surround myself with people I find intellectually stimulating. Sau cel puțin încerc. Și, cumva implicit, asta înseamnă că mai mult mă interesează părerile lor, ale oamenilor ălora care-mi sunt dragi, care mă fac să-mi doresc să fiu mai bună, mai instruită, mai informată, mai atentă la ce se întâmplă în jur, mai capabilă, pe care îi admir sau care sunt alături de mine și atunci când nu sunt cea mai bună companie.
N-am zis niciodată că nu-mi pasă ce cred ceilalți, că eu trăiesc fix cum mă taie capul și fac tot ce vreau la orice oră din zi și din noapte, nu sunt chiar o nonconformistă și pe alocuri chiar mi-aș dori să-mi pese mai puțin, dar sunt chestii pe care nu le poți schimba, pur și simplu. M-am obișnuit cu ideea că oamenii judecă după standardele lor și, de altfel, am recunoscut mereu că și eu fac asta deseori, dar o să-mi permit aroganța de a spune că unii au standarde mai înalte decât alții. Așa că permite-mi să te scutesc de efortul de a-ți verbaliza părerea despre parcursul meu intelectual sau profesional, ori despre viața mea personală și despre oamenii pe care îi am cel mai aproape sau dimpotrivă. Despre hainele pe care le port și prețurile lor sau despre locurile pe care le frecventez și activitățile din timpul liber. Nu pentru că sunt vreo altruistă și-mi pasă de efortul pe care l-ai depune ca să-ți găsești cuvintele, ci pentru că mi-ar lua și mie ceva timp să-ți analizez ținutele de prost gust, stilul în care te exprimi, gusturile muzicale, preocupările din timpul liber, performanțele intelectuale sau numărul de cărți citite . Ok, asta ultima nu, nu mi-ar lua mult timp.

Așa că nu mai bine ne uităm fiecare în ograda lui? Pentru că faptul că vecinul de la trei fumează pe geamul de la dormitor contează mult mai mult decât părerea ta despre mine. Și sunt absolut convinsă că viceversa e valabilă, plus sau minus fumul din casă.
Înțelegi tu? Nu e vorba că sunt o arogantă nesimțită căreia nu-i pasă de cei din jur și se dă mare că scrie corect gramatical. E vorba că standardele noastre sunt atât de diferite, încât eu probabil n-o să pricep în veci cum poți purta asemenea pantofi și fusta aia tip bandou sau tricoul cu vedere la burtă și ochelarii de soare în club, după caz, iar tu n-o să înțelegi care e faza cu ”pe care” ăsta.

Sigur, ești liber/-ă în continuare să spui ce crezi despre mine, dar you’ve been warned: cel mai probabil n-o să-mi pese.

2 thoughts on “Defulare

Leave a Reply

