Zile cu farmec

Dacă vreodată vi se pare că mă întâlniți pe stradă, dar nu sunteți siguri, am o sugestie pentru voi. Uitați-vă la podoaba capilară a domnișoarei întâlnite: dacă e bogată, puternică și strălucitoare, nu sunt eu. N-am avut niciodată părul des și nici nu știu dacă m-ar fi ajutat cu ceva dacă mama m-ar fi ras în cap; câteodată am senzația că n-ai cum să scapi de karma, deci probabil că tot puțin și subțire ar fi fost.

Normal că de-a lungul timpului problemele nu au încetat să apară. În primul rând, în clasa I mă jucam cu părul în timpul orelor, așa că doamna învățătoare a pus-o pe maică-mea să mă tundă. Din nou. De data asta în stil franțuzesc. Și am ajuns chiar să-mi placă frizura asta.
Trecând însă peste amintirile din școala generală, că iar îmi amintesc cum am stat 10 minute pe hol fiindcă vorbeam în timpul orei, problemuțele mai serioase nu m-au ocolit nici ele.
Fire nenumărate au renunțat la găzduirea mea și și-au văzut de drum în jos, în virtutea gravității, încât în unele momente chiar aveam senzația că am să chelesc curând. Nu s-a întâmplat. Încă. Promit să revin cu poze în caz de ceva. Pe urmă, eterna problemă a dezintegrării scalpului, bine cunoscuta mătreață. Am încercat toate șampoanele de pe rafturi, la un moment dat aveam în baie șapte sticle începute și în cap aceeași problemă. Momentul în care am decis că nu mai vreau să folosesc niciun tratament, nici măcar de la dermatolog, a fost cel în care am dat în cap cu un soi de ulei pe care n-am reușit să-l scot vreo săptămână, așa de gras aveam părul de nu-mi venea să ies din casă.
Și-atunci am zis stop joc. O să învăț să trăiesc cu ea. Până anul trecut când mă văitam colegelor mele de cameră, care mi-au recomandat două produse din gama Gerovital Plant Tratament, șamponul și loțiunea cu ichtiol împotriva mătreții.
Decizia n-a fost grea, nu doar pentru sunt momente în care zici ”hai s-o încerc și pe asta”, ci și pentru că mie îmi sunt tare dragi produsele Farmec. Primul demachiant pe care l-am folosit a fost laptele Doina, produs care nu-mi lipsește nici acum dintre cosmetice, iar pe lângă masca de păr cu argilă de la Aslavital, pe care o folosesc periodic, nu trece zi fără să-mi tratez mâinile cu crema lor cu glicerină.

Recunosc cu mâna pe inimă că la început mi-a fost teamă că mica noastră cameră de cămin o să prindă un miros nu tocmai plăcut, dat fiind că trebuia să las loțiunea să acționeze câteva ore bune, dar n-a fost deloc așa, iar atunci când am văzut că efectele nu întârzie să apară, nici nu m-am mai gândit la asta. Mi-am propus atunci să îmi iau și serul hidratant termoprotector pe care îl văzusem la una din colege, dar m-am luat cu altele, știți cum e, mă văzusem cu sacii în căruță și gata. Am să-mi revizuiesc însă comportamentul, mai ales că vine frigul acum și nici nu vreau să-mi închipui cum e să ieși de la căldura plăcii de îndreptat, direct în cele două grade amărâte de afară. Da, știu, trebuie să-i cer iertare că-l mai și întind uneori.

Una peste alta, după adunări și scăderi, zic că sunt pe plus, dat fiind că nu l-am vopsit niciodată, nu îl întind zilnic, încerc să evit pe cât pot uscatul cu foehn-ul și nici nu folosesc șapte feluri de spumă, fixativ, ceară sau mai știu eu ce. Zic că dacă mă orientez și la serul acela de care vorbeam, aș putea spera la o răsplată serioasă din partea lui, cum ar fi să se așeze și el într-o singură direcție, nu în toate cele patru zări. Dar om trăi și om vedea. Până atunci, zile cu farmec să fie!

Articol scris pentru SuperBlog 2013

2 thoughts on “Zile cu farmec

  1. Şi eu sunt fană Farmec. La fel, laptele Doina nu lipseşte de pe raft de ceva vreme, iar şamponul Gerovital e love! Însă eu am altă problemă…căderea părului. Într-adevăr, simt o îmbunătăţire cu acest şampon, însă nu a rezolvat problema…

  2. Si eu folosesc samponul si crema cu glicerina si argila de la Farmec.. Sunt bune chiar foarte bune si mult mai ieftine decât altele cu mai mult renume. Pe mine m-au ajutat mult cu aceeași problema a căderii parului, dar încearcă sa tratezi problema si din interior: alimentatie, vitamine, sa elimini posibile intolerante la anumite alimente..etc

Leave a Reply

