Zâmbet de Star

Știți momentele alea în care beculețul se aprinde, îți dorești dintr-odată ceva tare, tare, iar ideea se cuibărește într-un colțișor ascuns al sufletului și de atunci zâmbești mereu când îți fuge mintea acolo? Inevitabil există câte un trigger de ăsta pentru fiecare, fie că e vorba de o persoană, un lucru, o experiență sau toate trei deodată. Sunt lucruri de genul ăsta care apar ca din neant, de te întrebi și tu ce ți-a venit fix acum și cum ți s-a pus pata fix pe treaba asta, dar sunt și situații în care conștientizezi ceva ce știai dintotdeauna undeva în interiorul tău.

Un astfel de beculeț mi s-a aprins și mie acum vreo câteva luni când mă uitam la niște poze cu mine (yeah, call me self-centered), poze în care zâmbeam, dar în care nu lăsam să se vadă exact cam cât de fericită eram. Și am realizat că există, cu siguranță, o rezolvare pentru problema asta. Soluția nu e extrem de comodă, ba aș spune chiar că e un pic dureroasă, implică o evaluare atentă, un angajament serios, eforturi susținute, poate aduce mici-mari frustrări și, ghici ce, nici nu face minuni peste noapte. Are însă, după un an, poate chiar doi, poate și un pic mai mult, efectele scontate: un zâmbet larg, un dram de fericire și o tonă de încredere în sine. Dar, ca toate lucrurile bune, are un preț destul de mare. În cazul de față prețul se exprimă în euro și are destule zerouri cât să stai ceva timp să faci calcule și să vezi cam peste cât timp o să ajungi să ți-o permiți. Chiar zilele trecute vorbeam cu Ioana despre subiectul ăsta și despre cum punem noi bani deoparte pentru această investiție majoră. Pentru că sunt convinsă că în viitorul nu foarte îndepărtat o să se întâmple și asta.

Evident, dacă aș avea acum 5000 de euro, de exemplu, n-aș mai pierde deloc timpul făcând calcule. Aș termina de citit tot ce e de citit pe tema asta, nu doar chestiuni tehnice, ci și din cele privind implicațiile psihologice, emoționale și sociale ale unei astfel de decizii, i-aș căuta pe oamenii cei mai potriviți care să mă ajute în demersul ăsta și mi-aș nota pe o foaie toate motivele pentru care îmi doresc să fac asta și toate micile bucăți de impact pozitiv pe care o să le aibă asupra mea. Și mi-aș lipi foaia asta pe ușă (deși știu că aș învăța-o pe de rost până la urmă) pentru momentele alea mai dureroase, mai puțin sexy, mai cu lacrimi și frustrări și numărat zilele din calendar).

Dacă aș avea, deci, cei  5000 de euro, aș da un telefon la un cabinet atent ales, mi-aș face o programare și în cel mai scurt timp aș putea să mă mândresc aici cu noul meu aparat dentar Safir. Pentru că da, despre asta e vorba. Este acea baghetă magică care mi-ar aduce pe buze un zâmbet larg, ce ar putea să ilustreze fidel bucuria din sufletul meu; citeam undeva că, deseori, rupturile și ciocnirile puternice din adâncuri se văd la suprafață doar ca un tremur ușor. Ei bine, în momentul ăsta simt deseori că zâmbetele mele sunt ca un tremur ușor și nu e de ajuns, oamenii trebuie să zâmbească din tot sufletul, mai ales când au abia 23 de ani.

Totuși, nu m-aștept ca mâine dimineață să bată cineva la ușă, să mă îmbrățișeze, vai Ioana ce zâmbet minunat meriți, n-ai vrea tu niște bani? Nu m-aștept nici să câștig la loterie, e un pic pueril să ai asemenea așteptări când nici măcar nu cumperi bilete. Cu toate astea, o soluție există, o soluție mai rapidă decât strecuratul a câte o sută de lei pe lună sub saltea. Cei de la Banca Transilvania mi-ar putea veni în ajutor prin programul de loialitate STAR Card. Inutil să spun că încă de când eram mică și mă uitam la filmele și serialele americane, visam să am și eu un card de cumpărături, pe care să-l scot mândră din portofel și să cumpăr ce-mi poftește inimioara. E drept că pe atunci nu prea știam eu cu ce se mănâncă băncile, cardurile și creditele, dar pentru proiectul ăsta personal chiar mi-aș face un card de credit STAR, mai ales că aș putea să plătesc în rate fără dobândă, ceea ce e un mare, mare plus. Practic, dacă l-aș avea, aș suna frumos la Green Dental, că tot sunt parteneri BT și am citit numai de bine despre ei la Claudia Tocilă, m-aș pune pe treabă și în cel mai scurt timp aș avea jucăria. Ca să nu mai zic că apoi aș putea să mai fac o grămadă de alte cumpărături, ținând cont de lista kilometrică de parteneri, să tot fie vreo 7500 de magazine. Și cum nu există femei cu prea multe haine, prea multe parfumuri și, mai ales, prea mulți pantofi… ar fi doar o chestiune de timp până mi-aș reînnoi și garderoba. Și cum altfel, doar ar trebui să se asorteze cu noul zâmbet, nu?🙂

Articol scris pentru SuperBlog 2015 – Proba 7 

3 thoughts on “Zâmbet de Star

  1. E un subiect atat de… fin, pentru noi. Eu inca ma mir cum de am reusit sa prind curaj sa scriu despre aparat dentar, dupa atatia ani de cand sunt in blogosfera. O sa reusim si noi sa zambim din tot sufletul! Da, cardurile de cumparaturi au o gramada de avantaje😀. Dupa ce ne punem aparat, trebuie neaparat sa ne cunoastem ^_^ Iar cand le dam jos, sarbatorim impreuna!

    • Stiu ce zici, nu e neapărat cel mai ușor lucru despre care se poate vorbi, eu nici cu mine nu am vorbit despre asta o perioadă bună🙂 Neapărat ne vedem, numărăm zilele împreună ^_^

  2. Pingback: SuperBlog | Proba 7. STAR – în fiecare zi. Deschis nelimitat la îndeplinirea viselor

Leave a Reply

