A girl should be two things: classy and fabulous

Eleganţa nu este definită numai de ceea ce porţi. Este modul în care te comporţi, modul în care vorbeşti şi ceea ce citeşti.
Carolina Herrera

tinuta office

Când eram mică mă gândeam, desigur, la ce vreau să mă fac când voi fi mare. Am avut multe planuri de viitor și, deși din domenii foarte variate, toate aveau ceva în comun, chiar dacă doar în capul meu: urma să lucrez la birou, să mă îmbrac frumos, să beau cafea și să fumez. N-aș putea spune pe unde văzusem eu imaginea asta de mi-a rămas atât de bine întipărită în minte, dar cert e că nu de puține ori umblam prin hainele mamei și scoteam o fustă care îmi plăcea mie mult, îmi puneam apă în ceașcă, îmi ”aprindeam” o gumă de mestecat sub formă de țigară și mă așezam la o masă mâzgălind cine știe ce pe un caiet dictando uitat de mamaie pe banca din curte.

Timpul a trecut și, deși am avut între timp suficiente discuții cu mine încât să umplu câteva caiete din astea, n-aș putea spune că știu exact ce vreau să mă fac când voi fi mare. Vreau să cred însă că mă pot reinventa în fiecare zi și că nu e niciodată târziu să o iau de la capăt, să-mi zic ”ah, da, asta e! idee dragă, unde ai fost în tot timpul ăsta?!” și să lucrez zi-lumină la respectivul proiect. Totuși, ceva, ceva tot știam eu încă de pe atunci. E drept că nu fumez, ceea ce s-ar putea traduce prin ”mi-a venit mintea la cap”,  dar momentan lucrez la birou, într-un mediu în care îmi permit să mă îmbrac frumos și beau cam două cafele pe zi, ceea ce probabil nu e cel mai sănătos obicei, dar na, nu poți să le ai pe toate. Sau poți?

Am uneori senzația că avem tendința naturală de a ne mulțumi cu puțin, de a căuta să plasăm pe umerii altora o parte din responsabilitate în ceea ce ne privește și de a lua decizii influențați în mod semnificativ de aceștia, fie ei părinți, prieteni, profesori sau străini, doar pentru a nu ne simți vinovați ulterior pentru un eventual eșec. Nu știu dacă e lipsă de curaj, teama că nu vom avea energia și resursele să facem ce ne-am propus sau teama că, deși le avem și le folosim cum trebuie, pur și simplu planetele nu se aliniază și nu reușim să ajungem acolo unde ne-am dori.
Cred însă că se poate. N-a spus nimeni că o să fie ușor, ci doar că merită și dacă e ceva ce mi-e destul de clar, este faptul că unul dintre cuvintele cheie în orice fel de demers profesional, care se împletește inevitabil cu cel personal, că nu suntem roboți și nu ne putem tăia pe din două, este ”echilibru”. Să știi să împaci lucrurile importante pentru tine, să ai trasate câteva linii mari după care să te ghidezi atunci când ai senzația că te rătăcești pe poteci alambicate și să te înconjori de oameni pozitivi, care să-ți devină o sursă de inspirație și un punct de sprijin atunci când lucrurile nu merg ca pe hârtie și simți că te înclini ușor, ca Turnul din Pisa.

comunitate chic eliteÎnceputurile sunt întotdeauna frumoase, dar nu sunt ușoare, iar atunci când ai în plan să pui bazele unei afaceri la care visezi din adolescență sau să devii, de exemplu, magistrat, medic chirurg sau om de știință, lucrurile pot să fie chiar mai grele dacă ești femeie. Presiunea socială este, vrem sau nu, mai mare, mai ales atunci când îți dorești să ai și familie, dar nu-ți dorești să fii cunoscută doar ca mama cuiva. Și atunci o comunitate interactivă precum Chic-Elite, în care să găsești oameni gata să-ți ofere din cunoștințele și experiența lor, să te ajute să-ți modelezi deceul și să te motiveze pe parcurs, când lucrurile nu rămân tocmai roz, e locul potrivit în care să-ncepi să-ți crești visul. Și să ajungi, mai târziu, mentor la rândul tău. Să oferi un sfat, un contact al unei persoane potrivite într-un moment potrivit, să-i spui cuiva ceva ce știe deja, dar nu știe că știe, să-i oferi modele și să-i spui că mai poate mult după ce a zis că nu mai poate. Să-i oferi, la rândul tău, un punct de sprijin pentru momentele în care își pierde echilibrul. Să îndrăznești și să-ți pese.

casa de moda ellisImaginea pe care mi-o proiectam mental când eram mică, pe care o pot găsi lejer acum dacă arunc un ochi la ELLIS, era cea a unei femei de succes. Văzusem eu probabil în vreun film o femeie care îmi părea puternică, împlinită și tindeam să fiu ca ea, așa că încercam (fără să știu) să copiez forma, pentru a ajunge, peste ani și ani, să îmi doresc în mod conștient fondul. Pe atunci nu știam că hainele frumoase, atent alese și atitudinea aveau ecoul ăsta în capul meu; nu știam că ceea ce îmi doream de fapt nu era să port fustă midi și taior, să stau peste picior și să beau cafea în timp ce îmi cercetez atent agenda. Pe atunci nu știam că îmi doream de fapt să aflu ce vreau să fac, să cresc și să fac lucrul ăla bine, să am succes și un impact pozitiv asupra celor din jur. Acum știu. Și știu și că nu contează că ai un job care presupune o ținută office sau unul la care poți merge în blugi și tricou, eleganța nu stă efectiv în ceea ce porți, ci mai ales în cum porți. Cum zicea Coco Chanel, eleganța este atunci când interiorul este la fel de frumos ca exteriorul. Echilibru.

Articol scris pentru SuperBlog 2015 – proba 12

 

One thought on “A girl should be two things: classy and fabulous

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 12. Trăiește cu eleganță!

Leave a Reply

